درس مهم زن فرانسوی به همه مسلمانان محجبه

۲۰م آذر ،

درخواست افسر پلیس از سانا در حالی صورت گرفت که هیچ‌ گونه دلیل قانونی برای منع حضور بانوی مسلمان با حجاب اسلامی در آزمون وجود نداشت

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، علی رغم آنکه مسلمانان حدود ۱۰ درصد از جمعیت فرانسه را تشکیل می ‌دهند و جمعیتی قابل توجه و تاثیرگذار می باشند اما رسانه ها و مسئولان این کشور تبعیض ها و محدودیت های فراوانی را برای زندگی و پیشرفت آنها اعمال می کنند.

در تازهترین اقدام ضدمسلمانان، هنگامی که یک بانوی مسلمان و محجبه ساکن منطقه اسون در فرانسه می ‌خواست آزمون اخذ گواهینامه رانندگی را پشت سر بگذارد، با ممانعت افسر پلیس رو‌برو شد. “سانا” که پس از ده‌ ها ساعت تمرین، خود را برای آزمون آماده کرده بود، هنگام امتحان با دستوری از جانب افسر جلسه روبرو شد که از وی می‌ خواست تا حجاب خود را بردارد وگرنه اجازه ندارد در آزمون شرکت کند.

این درخواست افسر پلیس در حالی صورت گرفت که هیچ‌ گونه دلیل قانونی برای منع حضور بانوی مسلمان با حجاب اسلامی در آزمون وجود نداشت و هیچ قانونی در فرانسه، حجاب را حین انجام تمرینات رانندگی و گذراندن آزمون ممنوع نکرده است.

این بانوی مسلمان به خاطر عمل نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز افسر فرانسوی به دادگاه شکایت کرد و در نهایت قرار شد از وی با حفظ حجاب، آزمون مجدد به عمل آید. سانا پس از این حکم، در پیامی از همه زنان مسلمان در اروپا خواسته که در برابر این‌ گونه اعمال اسلام ‌ستیزانه تسلیم نشوند و به راحتی از حقوق مسلم و قانونی خود در حفظ مذهب دست برندارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.