درس ۱۲- ساختار رزومه – پروفایل های آنلاین و شبکه های اجتماعی

درس ۱۲- پروفایل های آنلاین و شبکه های اجتماعی

امروزه ‌اینترنت طریقه کاریابی سنتی را نیز به کل تغییر داده است. حالا شما برای پیدا کردن کار مورد علاقه تان لازم نیست حتی تا نزدیک ترین باجه روزنامه فروشی بروید و قسمت نیازمندی های آنرا جستجو کنید. ده ها وب سایت کاریابی روزانه صدها موقعیت شغلی را منتشر می کنند و برای اعضای خود می فرستند.

برخی از وب سایت های کاریابی صرفا آگهی ها را روی صفحه مربوط به خود منتشر می کنند و شما با راه های تماسی که داده شده است می توانید مستقیما با کارفرما تماس بگیرید. اما برخی وب سایت ها هم هستند که باید در آنها ثبت نام کنید و رزومه آنلاین بسازید.

شما در‌ این وب سایت ها همچون باقی وب سایت هایی که از خدماتشان استفاده می کنید، یک حساب کاربری درست می کنید و تمام بخش هایی که پیش از‌ این گفته ایم را در ساختار خاص خود سایت پر می کنید. پس از آن هر زمان که شما شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای آن بخواهید درخواست بفرستید، سایت مستقیما رزومه آنلاین شما را برای شرکت ها ارسال می کند. حتما به خاطر داشته باشید که چند وقت یکبار به حساب کاربری خود سر بزنید و آنرا به روز کنید.

در‌ اینجا باید نقش مهم پروفایل های شخصی در شبکه های اجتماعی نظیر لینکداین را هم مورد توجه قرار داد. لینکداین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که به شما کمک می کند با افراد زیادی در زمینه شغلی خود ارتباط برقرار کنید و با افراد موثری نیز آشنا شوید. تا جایی که می توانید در وب سایت های معتبر کاریابی ثبت نام و از امکانات آنها در شناخت بیشتر و بهتر کارفرماها استفاده کنید. قبل از استفاده در‌ این وب سایت ها اطمینان پیدا کنید که حتما معتبر باشند چون شما میزان قابل توجهی از اطلاعات شخصی تان را برای آنها می فرستید.

شاید به نظرتان بیاید که شبکه های اجتماعی چون توئیتر و فیس بوک بیشتر جنبه شخصی دارد اما یادتان باشد که خیلی از مواقع موقعیت های شغلی خوب ممکن است از طرف دوستان و آشنایان به شما معرفی شوند. پس هر جای ‌اینترنت که ردپایی از شما هست، بهتر است جزئیاتی از شخصیت حرفه ای شما را هم منعکس کند. پس همیشه بخش تحصیلات یا زمینه شغلی تان را در پروفایل هایتان کامل کنید و خلاصه تا جایی که امکان دارد از ابزار رایگانی که در خدمت شماست برای ارائه بهترین چهره از خود استفاده نمایید.

آخرین توصیه ‌این است که همیشه یک نسخه رزومه پرینت شده در منزل یا محل کار داشته باشید و فایل آن را روی کول دیسک خود ذخیره کنید. یک پیشنهاد کاری خوب هم مثل حادثه خبر نمی کند!

منبع : درسنامه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.