درصد بسیاری از مبتلایان به دیسک کمر احتیاجی به جراحی ندارند

۲۷ آبان ،

66-50.jpg

رییس شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اهمیت تشخیص صحیح دیسک کمر و گردن گفت: درصد بسیاری از مبتلایان به دیسک کمر احتیاجی به عمل جراحی ندارند و با تغییر الگوی زندگی و انجام یکسری تمرینات ورزشی و بکارگیری دستگاهها و وسایل کمکی در حیطه تخصصی طب فیزیکی بهبود می‌یابند.

به گزارش تفسیری سرویس «سلامت» ایسنا، دکتر بهروز توانا با بیان اینکه عمدتا درد کمر، گردن و زانو از جمله شایعترین مشکلات عصبی -عضلانی در کشور می باشند، گفت: از یک کودک که دچار فلج مغزی می‌شود گرفته تا اشخاص مسن که دچار ناراحتی‌های عصبی- عضلانی شده (فلج‌های مغزی) همگی در ردیف دریافت کنندگان خدمات طب فیزیکی و توانبخشی قرار می گیرند.

مدیر گروه طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره آخرین متدهای درمان ضایعات دیسک کمر و گردن اظهار کرد: درمان ضایعات دیسک با کمک لیزر اثرات درمانی دارد. البته جراحی در حیطه تخصص طب فیزیکی و توانبخشی قرار نمی‌گیرد.

توانا تاکید کرد: درصد بسیاری از موارد ابتلا به دیسک نیازمند بکارگیری جراحی نیستند و با انجام یکسری اعمال تقویتی، دستگاه‌های کمکی و متدهای موجود در حیطه تخصصی طب فیزیکی بهبود می‌یابند.

وی با بیان اینکه تشخیص صحیح ضایعات دیسک حائز اهمیت است، گفت: متاسفانه به سبب شباهت علامت‌های ضایعات دیسک با دیگر دردها، شاهد تشخیص‌های اشتباه در این خصوص هستیم.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در ادامه با اشاه به برگزاری شانزدهیمن کنگره طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ۲۲ تا ۲۴ آذرماه، به تبیین محورهای کنگره پرداخت و گفت: توانبخشی سیستم عصبی – اسکلتی- عضلانی و قلبی – ریوی، کاربرد پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) در بیماریهای اسکلتی – عضلانی، طبقه بندی بین‌المللی عملکرد (ICF) و کیفیت زندگی، توانبخشی در سوانح، حوادث و طب نظامی، تازه‌های الکترودیاگنوز، کنترل درد، مهندسی توانبخشی و فناوری‌های نوین، سونوگرافی نوروموسکولواسکلتال، توانبخشی در سالمندان، پرستاری توانبخشی و طب توانبخشی و پزشک خانواده از جمله محورهای برگزاری این کنگره می باشند.

رییس شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه این کنگره حاوی حداکثر ۱۴ امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و جراحی با گرایش‌های مختلف، زنان، داخلی و جراحی اعصاب، ارتوپدی، قلب و عروق، رادیولوژی، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکترای فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و پرستاری است.

وی افزود: آخرین فرصت ارسال مقالات ۳۰ آبان ماه است. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ispmr.org مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۸۵۹۵۳۴۷۶ تماس حاصل نمایند.

به گزارش تفسیری ایسنا، شانزدهمین کنگره سراسری طب فیزیکی و توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران از ۲۲ الی ۲۴ آذر ماه سال جاری به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و دانشگاه علوم پزشکی ارتش و با همکاری گروه‌های آموزشی طب فیزیکی و توانبخشی در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.