درمان دیابت در بیمارستان مانع از تخصیص صحیح اعتبارات می گردد

۱۳خردادماه،

بیماران دیابتی باید به صورت سر پایی درمان شده و برای کنترل بیماری به مراکز آموزشی معرفی شوند و بستری کردن آنها در بیمارستان سبب افزایش هزینه های درمان و تخصیص غیر صحیح اعتبارات می گردد.

اسدالله رجب در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: با اشاره به نبود ضرورت درمان بیماران دیابتی با بستری شدن در بیمارستان ها گفت : کشورهای توسعه یافته از قبیل دانمارک از قبل ها ی دور برای جلوگیری از افزایش  هزینه های درمان در کشور شان بر روی بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت برنامه ریزی کرده و در نهایت با افزایش مراکز آموزشی و تغییر سبک زندگی به مقدار قابل توجهی از اتلاف بودجه درمانی ممانعت بعمل آوردند.

وی با تاکید بر اینکه در ایران به کاهش هزینه های درمان از راه آموزش سبک صحیح زندگی توجه لازم نشده است ، افزود: یکی از روش های غیر صحیح برخورد با بیماری دیابت در کشور اختصاص بخش های درمانی در بیمارستان ها به این بیماران است چرا که بیماری دیابت به عنوان یک بیماری نیاز به درمان ندارد.

رجب یاد‌آور شد : بستری کردن بیماران دیابتی در بیمارستان سبب مشکلات روحی در این بیماران می گردد و این در حالی است که حفظ آرامش و اینکه دیابت را نباید بیماری دانست ،‌یکی از بهترین روش های کنترل بیماری دیابت است.

وی تصریح کرد: بیماری دیابت را نمی توان درمان کرد و این بیماری فقط از طریق رژیم غذایی و ورزش قابل کنترل ست بنابر این باید هرگونه مشکل در این بیماران را به صورت سر پایی درمان کرده و به غیر از موارد خاص از بستری کردن آنها و اختصاص بودجه درمانی و تخت در بیمارستان به این بیماران جلوگیری کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.