درمان پرده گوش آسیب دیده با فناوری مسابقات سرعت فرمول یک

به گزارش خبرگزاری مهر، سه بیمار در انگلیس با موفقیت دوباره شنوایی خود را به دست آوردند. آنها در این شیوه تحت یک فرایند جدید قرار گرفتند که در آن از یک گرافت کوچک گوشتی به دست آمده از پشت گوش، یک نمونه المثنی دقیق از پرده گوش ساخته شد.

اگرچه جراحی پرده گوش سالها است انجام می شود اما جراحان برای ساخت یک پرده گوش جدید که دقیقا مانند نمونه واقعی خود باشد دچار مشکل بودند.

مهندسان اکنون با استفاده از شیوه ای که برای ساخت بخش های ایرودینامیک خودروهای مسابقه طراحی شده است، توانسته اند یک قالب مناسب برای پرده گوش بسازند.

این فرایند ابتکاری موسوم به  fasciaform tympanoplasty  می تواند به تحمل سالها درد گوش در بیماران پایان دهد.

پیش از این جراحان سعی می کردند تا شکل کاسه مانند پرده گوش را با له کردن بافت گرافت اطراف انتهای انگشت بیمار بسازند اما به ندرت چنین اقدامی با موفقیت همراه بود. 
 
متخصصان گوش و حلق و بینی در دانشگاه نورویچ و نورفولک با همکاری مهندسان دانشگاه کالیفرنیا از فناوری طراحی شده برای ساخت اجزای سبک ، ایرودینامیک و اختصاصی شده خودروهای مسابقه فرمول یک استفاده کردند.

این فناوری به زینترینگ لیزری مشهور است: اسکن های رایانه ای قالب ها در حالت سه بعدی، سپس ساخت آنها در لایه های کاغذی فولاد ضد زنگ برای خلق یک قالب جامد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.