درهای واردات به سمت کالای غیرضروری بسته شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر کالایی در داخل کشور دارای کیفیت مطلوب و مناسب باشد باید از ورود همتای خارجی آن جلوگیری به عمل آید.

حسین وکیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: بخش عمده ای از سیاست های کنترل بازار کالا و خدمات وابسته به قیمت ارز است که با وجود نوسانات شدید نرخ ارز کنترل قیمت با استفاده از ابزارهای غیرپولی در این شرایط امکان پذیر نیست.
وکیلی ادامه داد: در بسیاری از مواقع مشاهده شده که بسیاری از واحدهای تولیدی پیش از آنکه اعتبارات مورد نیاز خود را دریافت کرده و به منابع اولیه و نیازمندی هایشان دست یابند ناگریز به ادامه کار با ظرفیت محدود شده هستند که این خود یکی از موانعی است که تاثیر قابل توجهی بر روی کاهش تولید ناخالص داخلی خواهد داشت.
 وکیلی با تاکید بر اینکه باید از ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی آنها در کشور وجود دارد جلوگیری به عمل آید افزود: اگر کالایی در داخل کشور کیفیت مطلوب و مناسبی دارد باید از ورود همتای خارجی آن جلوگیری کرده و یا حداقل با وضع تعرفه های مشخص در افزایش قدرت رقابت در آنها اقدام کرد.
وکیلی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی و یا حتی کارخانجات نظیر، کارخانجات سیمان و فولاد، ‌توانایی لازم در جهت تامین کالاهای تولیدی خود دارند اما به دلیل اینکه مواد اولیه را به موقع دریافت نمی کنند تولیداتشان را متوقف و حتی لغو می کنند که این امر قوای اقتصادی آنها را کاهش داده و به حاشیه زیان دهی هدایت می شوند لذا ضروری است که دستگاه های متولی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از این امر بیاندیشند.
وی در پایان افزود: کلیه عوامل تولید ملی همانند نیروی انسانی، سرمایه، منابع ماشین آلات و تجهیزات باید همانند یک ستاد هماهنگ عمل کرده تا شاهد تحقق مطلوب شعار امسال که همان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است باشیم./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.