دروغهــایی که دربــاره زلـــزله آذربـــایجان گفـــتند را بدانید

با درود خدمت شما عزیزان . انسان ها همیشه خودشون رو در لحظات سخت نشون میدن . حادثه تلخ آذربایجان دل همه رو به درد آورد از اتفاق پخش خنده بازار بگیر و حواشی دیگر اما چیزی که بیشتر دل آدم رو رنجان میکنه که در تلخترین لحظات عده ای از انسان ها پیدا بشند که فکر منافع خودشون فقط باشند و همه چیز برای اونها وسیله باشه .

شاید این همه صبر کردیم دلایل خاص خودمون رو داشتیم اما این سکوت را باید با دلایل محکم می شکستیم و شاید حالا زمان درست باشد .
همه ایران ویج را به عنوان یک گروه مردمی و دوست دار تاریخ و فرهنگ ایران عزیزمان میشناسند و میدانید که تمام تلاشمان برای سربلندی کشورمان هست و تمام تلاشمون رو برای ارتقاء فکری جوانان و مردمان ایران عزیزمان میکنیم و طبیعی هست در مقابل تمام کسانی که هدفی جزء نابودی ایران عزیزمان ندارند به ایستیم و یک درس دندان شکن بدهیم .

داستان از این قرار هست که عده ای معلوم و حال هستند که فقط به فکر جدایی مناطق آذری زبان کشور عزیزمون ایران را دارند که این افراد طرفدار تفکری به نام ” پانترکیسم ” هستند .

  پانترکیسم چیست : پان‌تُرکیسم، ایدئولوژی ملی‌گرایانه (ناسیونالیستی) و توسعه‌خواهانه‌ای است که برپایهٔ آن همه مردمانی که به زبانی ترکی‌تبار سخن می‌گویند، ملت واحدی هستند که باید تحت رهبری در دولتی واحد متحد شوند.

هدف پان‌ترکیسم گردآوردن همهٔ ترک زبانان، از جمله ترک زبانان قبرس، بلغارستان، شبه‌جزیره بالکان، آسیای مرکزی، عراق، ایران، افغانستان، ترکستان چین (ایالت سین‌کیانگ)، قفقاز، کریمه، ماوراء قفقاز، تاتارستان، حوالی رود ولگا و سیبری تحت رهبری ترکیه است.

  اندیشه پان ترکیسم: نخستین بار از سوی یک خاورشناس مجارستانی یهودی تبار بنام آرمینیوس وامبری در دهه ۱۸۶۰ ساخته و مطرح گشت. وامبری رایزن سلطان عثمانی شده‌بود ولی در نهان برای لرد پالمرستون و دفتر امور خارجه بریتانیا کار می‌کرد.

نکته جالب اینجاست که تمام تلاش این گروه این هست که به جوانان آذری تلقین کنند که فارس ها ( تمام استان های ایران و مخصوصا تهرانی ها ) هیچ تلاشی برای ابادانی آذربایجان نمی کنند !!!

اما جالب اینکه فقط در هفته دولت که در چند روز پیش بود استان آذربایجان بعد از مشهد و اصفهان سومین استانی بود که بیشترین طرح های عمرانی در آن افتتاح شد ( بیش از ۲۰۰۰ طرح )

ایران ویج سنگ هیچ حذب یا گروهی رو به سینه نمیزنه و فقط به فکر اتحاد ملی و ایران عزیزمان هست و بس و سنگ دولت هم به سینه نمیزنیم چون گلی بر سر ما نزده و همچین دل خوشی هم نداریم از برخی اتفاقات !.

همین گروه پانترکیسم بود که چنان تبلیغاتی برای خودش راه انداخته بود در هنگام حوادث زلزله آذربایجان که ای مردم آذربایجان هیچ کدوم از مردم ایران به فکر شما نیستند و اصلا به شما اهمیت نمیدن که برای شروع از دنیای مجازی شروع کردند و با پخش تصاویری که دولت ترکیه اعلام امادگی کرده و حتی کمک های خودشون رو ارسال کردند !.

دروغ نگیم ما هم تحت تاثیر همین تبلیغات و شبکه های غربی ( بی بی سی و … ) قرار گرفتیم و باور داشتیم که هر چی میگند درست هست اما وقتی که رفتیم انجا چیز هایی دیدیم که باورش برای همه و مخصوصا ما سخت بود .

درست هست در مورد دریاچه ارومیه واقعا کم لطفی زیادی شده اما در مورد زلزله مردم ایران حتی ۱ لحظه هم کم نذاشتند . قبول داریم کم کاری هایی بود چه از طرف دولت و … اما این کم کاری ها بعداً بر طرف شد یا بهتر بشه گفت کم شد اما مردم ایران همیشه پای هموطن هاشون ایستاند این بار آذربایجان بود خدا نکنه اما دفعه بعد هر جای دیگه هم باشه تا آخرش هستیم .

درسته این گروه وجود دارند اما جوانان های آذری غیور دیگر هم هستند آگاه هستند و خوب میفهمند و در راه اتحاد کشورشون قدم بر میدارند برای نمونه همین بچه های تبریز که در شهر تتبریز بودند و برای کمک کردن با ما بودند .

اما این پر حرفی ها برای این بود برخی تصاویر رو به شما عزیزان نشون بدیم که در دنیای مجازی پخش شده بود و همین گروه پانترکیسم سوء استفاده میکرد .

این اتفاق به حد کافی تلخ بود اما این افشا گری ایران ویج برای روشن شدن برخی موضوعات هست تا جلوی این گونه اقدامات که دروغ پردازی هست گرفته بشه به امید اتحاد همیشگی ایران عزیزمان

منابع این مطالب به کمک مدیران و برخی اعضاء فهمیده و وطن دوست جمع آوری شده و البته از برخی سایت ها و گروه های موجود در خود شبکه های اجتماعی نیز کمک گرفته شده که در صورت نیاز در آینده نام این صفحات و دوستان بیان خواهد شد .

مطمین هستیم این ایمیل برای برخی افراد خوشایند نباشد اما با این حال پای حرفهایی که زدیم ایستاده ایم .

مهم فقط ایران است و بس
 

این عکس رو منتشر کردند به عنوان اولین بسته‌‌های کمک ترکیه به آذربایجان! نه خیر عزیزانم.. عکس مربوط است به کمک ترکیه به کشور میانمار

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول
 

در این چند مدت عکس‌های مختلفی در فضای مجازی به نام زلزله‌ی آذربایجان منتشر شد. اکثر این عکس‌ها هیچ ارتباطی به این حادثه‌ی دردناک نداشتند و از سر ناآگاهی و به سرعت در فضای مجازی ایرانی و به ویژه فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد. بدون هیچ توضیح اضافه‌ای و تنها جهت روشنگری، چند نمونه از این عکس‌ها به همراه مختصری از واقعیت، تقدیم دوستان و همراهان می‌گردد.
 

تصویر شماره ۱:
این عکس مربوط به انقلاب مصر است. تاریخ بارگذاری این عکس در لینک‌هایی که ملاحظه می‌کنید، ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ است! جدا از لینک‌هایی که جهت اثبات مدعایمان قرار گرفته، نوع پوشش این مرد، خود گواهی بر عرب بودن اوست.

لینک اول و لینک دوم

 



تصویر شماره ۲:
این عکس مربوط به جنگ عراق است؛ بی هیچ توضیح اضافه‌ای:

برای مشاهده اینجا کلیک کنید

 



تصویر شماره ۳:
در مورد این تصویر نمی‌توان نظر قطعی داد. برخی بر این باورند که رسانه‌های عربی تصویر زلزله‌ی آذربایجان را به عنوان عکسی از کشتار مردم سوریه توسط رژیم بشار اسد منتشر کرده‌اند. از هر دو طرف مدعی، لینک‌هایی قرار گرفته است.

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول و لینک دوم و لینک سوم و لینک چهارم و لینک پنجم

تصویر شماره ۴:
بازدید آنجلینا جولی به عنوان سفیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از مناطق سیل‌زده‌ی پاکستان در سال ۲۰۱۰:

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید
 
 لینک اول

 

تصویر شماره ۵:
زلزله‌ای به تاریخ ۲۱ می ۲۰۰۳ در الجزایر و نجات «امیلی کیدی» ۲ ساله از زیر آوار توسط مأمور نجات اسپانیایی

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول و لینک دوم و لینک سوم
 

 
 

تصویر شماره ۶:
این عکس بهرحال مربوط به ایران نیست. در سایت‌هایی فرانسوی زبان، به تاریخ‌های ۹ آگوست ۲۰۰۶ و ۱۵ آوریل ۲۰۱۲ بارگذاری شده است. پیشنهاد می کنیم برای خواندن توضیح، از مترجم گوگل استفاده کنید! آنچه که ما در یکی از سایت‌های مورد اشاره مشاهده کردیم، این عکس مربوط به بمباران محله‌ی شیاه (شیاح) بیروت توسط اسرائیل در تاریخ ۸ آگوست سال ۲۰۰۶ است.

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول و لینک دوم و لینک سوم
 

 
 
 
 
 
 



 

تصاویر شماره ۷ تا ۱۱:
در منابع متعددی به عنوان عکس‌های زلزله‌ی بم منتشر شده‌اند. حتی اگر درباره‌ی محل رخداد و دلایل این اتفاقات تردید داشته باشیم، در این خصوص که این عکس‌ها متعلق به زلزله‌ی آذربایجان نیست مطمئنیم. با باز کردن لینک‌ها درمی‌یابید که عکس‌ها در تاریخ‌های متفاوتی از سال ۱۳۸۶ تا به امروز انتشار یافته‌اند!

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول و لینک دوم و لینک سوم و لینک چهارم و لینک پنجم و لینک ششم و لینک هفتم و لینک هشتم

 
 تصاویر دیگر در این باره

تصویر شماره ۱۲
فاجعه زلزله آذربایجان به اندازه کافی دردآور هست و نیازی به عکس های قدیمی که ربطی به زلزله اخیر ندارد نیست. در صورت استفاده از اینگونه عکس ها حتما تاریخ و محل آنرا ذکر کنید.

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول
 

 

تصویر شماره ۱۳
عکس زیر مربوط به زلزله ترکیه و برنده جایزه ورلد پرس ۱۹۸۳ میلادی ست. گروهای متفاوتی مدعی شده اند که این عکس مربوط به جنگ قره باغ، غزه و لبنان است

برای مشاهده اثبات این موضوع به لینک های زیر سر بزنید

لینک اول
 

در پایان باز هم مصرانه از شما عزیزان خواهشمندیم هر مطلبی و حتی عکسی را به صرف دردناک بودن یا بهرحال مناسب حال بودن، به عنوان واقعیت قبول نکنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.