دریافت ارز در مرکز مبادلات سقف ندارد

2-897.jpg

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز در پاسخ به این سوال که برخی متقاضیان دریافت ارز غیرمرجع برای دریافت یورو به مرکز مبادلات مراجعه کرده ولی به آن‌ها ارزی تعلق نگرفته و به آن‌ها اعلام شد که پرداخت یورو به متقاضیان سقف دارد گفت: در این مرکزسقفی را مشخص نکردیم بلکه گروه کالایی مشخص شده است، منتهی اگر با مشکلاتی در حین انجام کار مواجه شویم و در یک زمانی کمبودهایی وجود داشته باشد، موقتی است.

به گزارش بینا، صمدکریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز  با بیان این مطلب به ایسنا افزود: این اطمینان را می دهم کمیته‌ای که در این مرکز وجود دارد مشکلات را رفع خواهد کرد و ما نسبت به تامین نیاز متقاضیان ارز اقدام خواهیم کرد.

کریمی در ادامه با بیان اینکه ما چند کمیته داریم که یک کمیته در سطح این مرکز است که مرکب از همکاران بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور و سازمان توسعه تجارت است گفت: کمیته‌ای نیز در سطوح بالا وجود دارد که دولت، مجلس و بانک مرکزی است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز همچنین در پاسخ به این سوال که ظاهرا ارائه ارز به اولویت‌های گروه شش در مرکز مبادله ارزی متوقف شده گفت:‌ اینطور نیست و براساس تعهدی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و بر اساس آمار گرفته شده عملکرد ما نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از گروه‌های ششم از روزپانزدهم مهرماه تاکنون ثبت سفارش و نسبت به تامین ارزشان اقدام شده است.

کریمی با بیان اینکه براساس اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می‌گیرد ما نسبت به تامین ارز ثبت سفارش‌ها اقدام می کنیم ابراز کرد: براساس توافقاتی که بین بانک مرکزی، بانک‌های عامل و صادرکنندگانی که ارزشان در اینجا عرضه می شود صورت گرفته کارها انجام می‌شود و اگر در یک زمان‌هایی مشکلاتی وجود داشته باشد به بانک مرکزی و یا شبکه بانکی مربوط نیست.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در چارچوب این طرح قرار شده که ارز عرضه کنندگان شرکت‌های مشمول ماده ۲۷ قانون بودجه و صادرکنندگان غیر نفتی عرضه شود و میزان ارز و نوع ارز براساس پرتفوی صادرکنندگان است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.