درک درست خودروسازان خارجی از استعداد بالای ایرانی

۲۸ آبان ،

درک درست خودروسازان خارجی از استعداد بالای ایرانی

عصر خودرو : قطع همکاری خودروسازان بزرگی همچون پژو وشایعه خروج رنو از ایران در چندماه گذشته سبب ایجاد سوالات جدی برای فعالان صنعت خودرو شده است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از میهن صنعت اصولاً خودروسازان بزرگ جهان، بازار خودرو ایران را به سبب تیراژ بالای این صنعت در میان کشورهای خاورمیانه از بزرگترین اهداف خود می بینند و پژو نیز بدین واسطه توانست در دهه گذشته بهترین بازار خود را در ایران پیداکرده و سود سرشاری را از این راه بدست آورد.
خروج پژو در ابتدا بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو را بر آن داشت که خودروساز ایرانی را مجاب به قطع همکاری با این شرکت فرانسوی کند، اما مسئولان این صنعت از ضرر میلیاردی پژو درصورت قطع همکاری با ایران خودرو خبر دادند و پژو را بازنده اصلی این قهر دانستند.
قطع همکاری پژو با ایران خودرو و ایجاد ضرر های هنگفت این شرکت تا جائی ادامه یافت که این خودروساز فرانسوی خواستار ادامه همکاری با ایران خودرو شد و این آغازی شد برای عقب نشینی یکی از بزرگترین خودروسازان جهان در تحریماتی یک جانبه غربی.
چندی پیش هم خبر خروج رنو از خودروسازی ایران بازهم در ذهن دنبال کنندگان خبرهای خودروئی سوالی مبنی بر تکرار خروج پژو در ایران را بوجود آورد اما در کوتاه ترین وقت هم دبیر انجمن قطعه سازان اعلام کرد که رنو کماکان قصد همکاری با ایران را داشته و هم رنو بازار ایران را جزء ۱۰ بازار برتر خود اعلام کرد.
اما نکته حائز اهمیت در این خصوص درک درست خودروسازان خارجی ازاستعدادهای بالای خودروسازانی چون ایران خودرو است که جای بسی تامل دارد که صنعت خودروسازی ایران با تیراژ بالای خود آنچنان که باید، تحت حمایت مورد قبول مسئولان ذیربط قرار نمی گیرد و مسئولان تصمیم گیرنده در این بخش باید رفته رفته حمایت های خود از این صنعت را افزایش داده تا این صنعت پر اشتغال کشور به جایگاه شایسته خود دست یابد.
این در حالی است که ایران خودرو با تمام مشکلات و این نا ملایمت شرکتهای همکار غربی توانست تازهترین محصول خود را وارد بازار کند و خبرها حاکی از آن است که خودروی دنا نیز بزودی توسط این شرکت به بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

یکشنبه ۲۸ آبان   ۱۶:۱۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.