درگذشت موسیقیدان برنده جوایز اسکار،امی، گرمی، تونی و گلدن گلوب

موسیقی > جهان– ممتازنیوز:
«ماروین هملیش» آهنگساز مطرح و برنده جوایز اسکار و تونی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماروین هملیش اهنگساز معروف آمریکایی که در طول عمر حرفه‌ای خود جوایز متعددی از جمله سه جایزه اسکار، چهار جایزه امی، چهار جایزه گرمی، یک جایزه تونی و سه جایزه گلدن گلوب را کسب کرده بود، در سن ۶۸ سالگی درگذشت.

مرگ این هنرمند مطرح به صورت بسیار ناگهانی در لس آنجلس اتفاق افتاد و همه علاقمندانش را بهت‌زده کرد.

هملیش که تا واپسین روزهای عمرش مشغول فعالیت‌های هنری از جمله ساخت موسیقی فیلم، رهبری ارکستر، تنظیم موسیقی از برادوی تا هالیوود و ساخت سمفونی و ترانه‌های موفق «آر اند بی» بود، بیشتر برای ساخت موسیقی فیلم‌های معروفی چون «آن طور که بودیم»، «انتخاب سوفی» و «نیش» شهرت داشت.

وی در سال ۱۹۷۴ موفق شد برای فیلم «آن طور که بودیم» برنده جوایز اسکار بخش بهترین موسیقی شود. «آن طور که بودیم» فیلمی بود که جوایز گرمی بهترین هنرمند جدید و بهترین ترانه را برای هملیش به ارمغان آورد.

این موسیقی‌دان زاده نیویورک کار حرفه‌ای خود را به عنوان پیانیست گروه ساخت موسیقی فیلمی سینمایی آغاز کرد. وی برای کارگردانی هنری و مسئول برگزاری کنسرت موفق به کسب دو جایزه امی شد. هملیش همچنین برای ساخت موسیقی یک فیلم در سال ۱۹۹۶ نامزد دریافت جایزه آکادمی اسکار شد. او در طول عمر ۶۸ ساله خود برای بیش از ۴۰ فیلم سینمایی موسیقی متن نوشت.

«انتخاب سوفی» و «مردم معمولی» از دیگر پروژه‌هایی بودند که این موسیقی‌دان مشهور در آن‌ها به عنوان آهنگساز همکاری داشت. هملیش در کار نوشتن ترانه فیلم سال ۱۹۷۷ جیمز باند با عنوان «جاسوسی که مرا دوست داشت» نیز نقش داشت.

این آهنگساز آمریکایی برای فیلم‌های کارگردانان بزرگی چون «وودی آلن» و «استیون اسپیلبرگ» موسیقی متن نوشت. از میان این آثار می‌توان به «پول را بردار و فرار کن»، «ببر را نجات بده»، «قصرهای یخی» و «خبرچین» اشاره کرد.

به گزارش رویترز، وی اخیرا در حال کار بر روی موسیقی متن جدیدترین پروژه‌ی «استیون سودربرگ» بود.

هملیش در دنیای تئاتر نیز جوایز معتبر بسیاری را به دست آورد که از آن جمله می‌توان به جایزه پولیتزر سال ۱۹۷۵ و جایزه تونی برای نمایش موزیکال «گروه خوانندگان» اشاره کرد.

وی طی چهار دهه گذشته موسیقی نمایش‌های موزیکال فراوانی را در تئاتر برادوی تنظیم کرد. هملیش موفق شد برای نگارش موسیقی «آن طور که بودیم» چهار جایزه گرمی را به خود اختصاص می‌دهد.

ماروین هملیش هنگام مرگ رهبر ارکستر سمفونیک در پیتزبورگ، میلواکی، دالاس، پاسادنا، سیاتل و سن‌دیگو بود و قرار بود همین سمت را در ارکستر فیلادلفیا به عهده بگیرد.

بسیاری از هنرمندان عرصه سینما، ‌تئاتر و موسیقی درگذشت این هنرمند بزرگ را تسلیت گفتند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.