درگیری‌های مسلحانه در یک اردوگاه فلسطینیان در جنوب لبنان

۲۱م اسفند ،

به دنبال درگیری‌های مسلحانه اخیر اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا واقع در جنوب لبنان بین گروه‌های فلسطینی، امروز (سه‌شنبه) تظاهراتی با حضور ساکنین فلسطینی این اردوگاه به منظور توقف درگیری‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تظاهرکنندگان که بین دو منطقه درگیری حاضر شده بودند، از همه جناح‌های درگیر خواسته‌اند تا سلاح‌ها را کنار گذاشته و به جنگ و درگیری در اردوگاه خاتمه دهند.

برخی منایع گفته‌اند این درگیری‌ها روز قبل در پی یک نزاع شخصی با یکی از عناصر مجموعه فتح الاسلام شکل گرفت و سبب شد تا مجموعه اسلامی موسوم به بلال بدر با جبهه خلق برای آزادی فلسطین با استفاده از انواع سلاح به درگیری با یکدیگر روی آورند.

جماعت اسلامی صیدا در بیانیه‌ی با رد هرگونه فتنه‌انگیزی در صیدا و اردوگاه عین‌الحلوه از طرف‌های درگیری خواست تا هرچه سریع‌تر به جدال خود پایان دهند. جماعت اسلامی صیدا اعلام کرده است که آغاز این درگیری‌ها فراتر از درگیری‌های شخصی بوده و احتمالا عوامل آن در صدد بوده‌اند تا در چارچوب بحرانی که لبنان در آن قرار دارد، این منطقه از صیدا را شعله‌ور کنند.

کمیته پیگیری این اتفاق امروز با نمایندگان فتح الاسلام و مجموعه جمال بدر و نیز جنبش فتح در اردوگاه عین الحلوه دیدار تا راهکار مناسبی برای پایان دادن به این درگیری ها پیدا کنند. شیخ اسامه الشهابی مسئول سازمان فتح الاسلام در این اردوگاه متعهد شده است تا نیروهای خود را از خیابان های عین الحلوه خارج کشیده تا فضای استقرار و آرامش به اردوگاه بازگردد. نیروهای وابسته به مجموعه اسلامی بلال بدر نیز متعهد شده اند تا نیروهای خود را از کوچه و خیابان های اردوگاه عین الحلوه خارج کنند.

درگیری های قبل از ظهر امروز در این اردوگاه که بین مجموعه بلال بدر و جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جنبش فتح به وقوع پیوست ۱۱ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، منیر المقدح، فرمانده نیروهای شهدای الاقصی در این اردوگاه ضمن تلاش برای پایان بخشیدن به این درگیری‌ها گفت: ما در حال جلوگیری از گسترش این درگیری‌ها هستیم و نیروهای خود را در اطراف اماکن حساس در اردوگاه مستقر کرده ایم تا از گسترش این درگیری ها به این مناطق جلوگیری کنیم.

منیر المقدح گفت:ما هیچ احتمالی را در وقوع این در گیری ها رد نمی کنیم ،مدتی است که رسانه از جبهه النصره و امنیت اردوگاه ها سخن می گویند،لذا هیچ احتمالی را رد نمی کنیم اما باید تحقیقات خود را ادامه داده و اجازه ندهیم که از آب گل آلود ماهی بگیرند. وی همچنین گفت:ما ولو این که از قدرت سلاح استفاده کنیم اما اجازه نمی دهیم که اردوگاه های فلسطینی در گیر موضوعات جاری در تحولات داخلی لبنان شود.

این درگیری ها در حالی رخ داده است که بیش از پانزده هزار نفر از ساکنین اردوگاه های فلطسینی در سوریه به دنبال تشدید درگیری ها در اردوگاه یرموک دمشق به این اردوگاه منتقل شده اند که از نظر شرایط زندگی در وضعیت بسیار نامناسب قرار دارند.

در طی چندماه اخیر طرف های دستگاه های امنیتی لبنانی از احتمال وقوع درگیری ها در اردوگاه های فلسطینی به منظور ورود آنها به تحولات داخلی لبنان و انتقال آن به سوریه اخطار داده بودند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.