دریافت ۳ هزار اثر توسط دبیرخانه شانزدهمین همایش عاشورایی کرمان

دبیرخانه شانزدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی در کرمان از دریافت ۳ هزار اثر عاشورایی از سراسر کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛مسعود گنجعلیخان حاکمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی کرمان با محوریت شگفتی‌های عاشورا در دو بخش انگلیسی و فارسی ۸ و ۹ شهریور برگزار می‌شود که در بخش انگلیسی دو قالب شعر و قصه‌گویی و در بخش فارسی سه قالب هنری، فرهنگی و ادبی برای مسابقه در نظر گرفته شده است.
فراخوان کشوری قالب‌های فرهنگی، هنری و ادبی شامل قصه‌گویی، شعر، داستان، پژوهش، بازنویسی قصه، نقاشی و عکس منتشر و در بخش‌های نجوم، شعرخوانی، نقد کتاب، تصویرگری، هنرهای بومی و دستی، نمایش، انیمیشن، سفال، خوشنویسی و خاطره‌نویسی به صورت استانی اعلام شده است.
 گنجعلیخان حاکمی در ادامه با بیان این‌که استقبال بسیار خوبی از سراسر کشور از این همایش شده است افزود: استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، مازندران، همدان، فارس، بوشهر، گلستان، البرز، گیلان، یزد، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و لرستان با ارسال بیشترین آثار در دو بخش اعضا و مربیان ما را هم‌راهی کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که روند داوری آثار خلق شده برای شانزدهمین همایش با شیوه‌ای متفاوت‌تر از سال‌های قبل انجام شده است تصریح کرد: . پس از کد گذاری آثار رسیده به دبیرخانه شانزدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی کرمان، آثار بدون نام صاحب اثر در اختیار داوران همایش قرار داده شد و پس از بررسی تمام آثار، نفرات برگزیده در هر بخش به صورت جداگانه و به تفکیک اعضا و مربیان انتخاب شدند.
مدیر کانون کرمان در پایان از حضور دکتر محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهش‌گر عاشورایی درهمایش شانزدهم خبر داد و افزود:  در بخش‌های جنبی برنامه از توان کارشناسان و مربیان کانون استان در کارگاه‌های عملی استفاده خواهیم کرد.
شانزدهمین همایش آفرینش های عاشورایی ۸ و ۹ شهریور ماه با حضور نفرات برگزیده در محل مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.