دریافت ۵۵ عنوان فیلم برای بخش «جلوه گاه نور»جشنواره فیلم مقاومت

مدیر بخش جلوه گاه نور خبر داد:

سینماپرس-گروه سینما/۵۵ عنوان فیلم برای بخش جلوه گاه نور جشنواره مقاومت و دفاع مقدس رسیده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از جشنواره فیلم مقاومت و دفاع مقدس، پژمان لشگری پور با اعلام این خبر افزود: یکی از بخش های مهم جشنواره دوازدهم مقاومت بخش جلوگاه نور است که امسال برای نخستین بار درساختار جشنواره طراحی شده و خلاء آن واقعا، وجود داشته است.

وی با بیان اینکه کشور ما در حوزه دفاع مقدس و انقلاب بیش از ۳۰۰ هزارشهید دارد و در دورانی که ما قربانی ترور در تمامی سال‌های بعد از انقلاب بوده‌ایم بالغ بر۱۷هزار شهید ترور درایران داریم که این شهدا از اقشار مختلف جامعه هستند خاطرشنان ساخت: قطعا، بخش شهدای ترو رکه با عنوان جلوه گاه نور معرفی شده فرصت مناسبی را فراهم می آورد تا به زندگی این شهیدان و ابعاد فرهنگی اجتماعی این شهدا درقالب فیلم‌های مستند پرداخته شود.

به گفته وی،جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس محلی برای آمایش این بخش عظیم از شهداست واین شروع حرکت و الگوسازی برای تولیدات سینمایی درباره این موضوع و محتوا است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر جریان حمایتی جشنواره از تولید تعدادی از موضوعات و طرح های رسیده بخش دبیرخانه جشنواره نیز، تا ۵ مرداد ماه پذیرای فیلم ها و مستندهای مربوط به شهدای ترور بوده که در مجموع ۵۵ عنوان فیلم برای این بخش رسیده است.

وی اضافه کرد: جشنواره، بنا به اهمیت وجایگاه خاص شهدای ترور با تولید ۱۷اثر از بیش از ۴۰ طرح رسیده به دفتر بخش جلوگاه نور از سینماگران شاخص و حرفه ای کشور جهت حمایت از تولید آثار مستند ۳۰ دقیقه ای موافقت نموده که اغلب این آثار مراحل ساخت را پشت سر گذاشته اند.

مدیر بخش جلوه گاه نور جشنواره مقاومت یادآور شد: آنچه امسال در بخش جلوه‌گاه نور شاهد خواهیم بود مستندهای در رابطه با شهدایی است که قربانی پدیده تروریسم بوده‌اند.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان‌های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۹۳۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.