دریاچه چیتگر در دهه فجر آبگیری می‌شود

محیط زیست > زیست‌بوم
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه تست آبگیری دریاچه چیتگر با موفقیت انجام شده، گفت: به محض اینکه آورد فصلی رودخانه کن به میزان قابل قبول برسد، آبگیری دریاچه آغاز می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید مازیار حسینی به حضور مسوولان سازمان آب در جلسه اخیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: در این جلسه بر توافق برای استفاده از آب رود کن به میزان سالانه پنج میلیون مترمکعب تاکید شد.

حسینی افزود: پس از اتمام آبگیری از رود کن که دو سال به طول می‌انجامد، میزان نیاز شهرداری به دو میلیون مترمکعب در سال کاهش می‌یابد که برای تازه کردن (رفرش) آب دریاچه و جبران تبخیر سطحی استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه نمی‌توان دریاچه‌ای با وسعت ۱۴۰ هکتار را با آب چاه پر کرد، ادعای تامین آب دریاچه چیتگر از سفره‌های زیرزمینی را رد و گفت: سازمان آب تقاضاهایی از شهرداری برای اغنای سفره‌های آب زیرزمینی داشته و درخواست کرده که به این سازمان کمک کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ادامه داد: در این حوزه اعلام آمادگی کرده‌ایم و قرار است هر آنچه که در حوزه حفظ سفره‌های آب زیرزمینی مد نظر سازمان آب است، به مناطق ابلاغ شود.

حسینی همچنین وعده داد که فضای تفرجگاهی اطراف دریاچه چیتگر دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و مردم دریاچه را آب‌دار مشاهده کنند، هر چند که آبگیری کامل دریاچه ۲ سال زمان می‌برد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.