دری: به دنبال تخصیص یارانه بن الکترونیکی کتاب دانشجویان به طور مستقیم هستیم

در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با استقبال از پیشنهاد برنا برای اختصاص یارانه به دانشجویان از طریق ثبت نام الکترونیکی گفت :این مساله قابل پیگیری است.

بهمن دری، رییس بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار فرهنگی برنا مبنی بر اینکه با توجه به استقبال دانشجویان از یارانه اختصاص یافته جهت بن کارت الکترونیکی، آیا بهتر نبود تسهیلات ارایه شده به دانشجویان، به صورت مستقیم(ثبت نام الکترونیکی از دانشجویان) انجام می‌شد تا ارگان‌ها و دانشگاه‌ها نقش واسطه را در این میان نداشته باشند، گفت: ارایه تسهیلات مستقیم، زمانی است که تمام زیر ساخت‌ها فراهم شود. برخی از یارانه‌ها نمی توانند با سیستم مستقیم (ثبت نام اینترنتی) ارایه شوند.  دلیل اش این است که بسیاری از مراکز دانشگاهی قبل از نمایشگاه، دانشجویان خودشان را معرفی کرده‌اند و امکان تعمیم یارانه‌ها در یک مرحله وجود ندارد. گرچه ما به دنبال این هستیم که به صورت مستقیم ثبت نام را از دانشجویان به عمل آوریم، مشروط بر اینکه دانشگاه‌ها و مراکز مختلف اسامی خود را به صورت دوباره و تکراری ندهند.

وی با اشاره به این مطلب که ۲ میلیارد تومان یارانه اولیه با توجه به اینکه مهلت ثبت نام‌ تا پانزدهم اردیبهشت ماه ادامه داشت، در پنج روز اولیه به دانشجویان اختصاص پیدا کرد و سقف اعتبار پر شد، گفت: اعتبار بعدی که یک میلیارد تومان بود را به سختی به دانشجویان اختصاص دادیم که این اعتبار در پنج ساعت اولیه ثبت نام(از طریق سایت) اختصاص یافته و صورت گرفت.

وی افزود: این اعتبارات در یک ماده و سرفصل‌ بودجه‌ای نیست که بتوانیم به صورت مستقیم آن را در اختیار بگیریم. اگر در اختیار مستقیم ما بود این کار را انجام ‌دادیم. بن و تسهیلات خرید کتاب و بن کارت الکترونیکی باید در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌های پژوهشی قرار بگیرد ولی پیشنهاد شما را می‌توان پیگیری کرد، دلیلش این است که استقبال  گسترده دانشجویان را در این زمینه شاهد بودیم. با اینکه ثبت نام اینترتی دانشجویان تا پانزدهم اردیبهشت ماه است، ولی زودتر از موعد مقرر انجام شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.