در آستانه انتخابات هجوم برای انتقال میزبانی به داخل

۲۲م آذر ،

فاوانیوز: مدیر عامل یک شرکت خصوصی توزیع‌کننده اینترنت گفت: افزایش ارزش دلار، پایگاه اینترنتی‌های خبری را در آستانه انتخابات به سمت انتقال میزبانی به داخل کشور برای دستیابی به سرعت و پهنای باند بیشتر روانه کرده است.
 
به گزارش  فاوانیوز به نقل از فارس ؛ فریدون قاسم زاده اظهار داشت: در آستانه انتخابات و با افزایش ارزش نرخ دلار، پایگاه اینترنتی‌های خبری برای دستیابی به سرعت بالاتر به سمت میزبان‌های ایرانی روانه شده‌اند.
 
مدیرعامل افرانت گفت: در قبل و پیش از افزایش ارزش دلار قیمت Hosting (میزبانی) خارجی ۱۰۰ دلار و قیمت میزبانی سرویس‌دهنده ایرانی ۵۰۰ هزار تومان بود.
 
وی ادامه داد: هم اکنون با افزایش ارزش دلار قیمت میزبانی خارجی حدود ۳۵۰ هزار تومان و قیمت میزبانی داخلی ۵۰۰ هزار تومان است که در آستانه انتخابات، پایگاه اینترنتی‌های خبری و اطلاع‌رسانی ترجیح می‌دهند اختلاف قیمت ۱۵۰ هزار تومانی سرویس‌دهنده ایرانی را در ازای ارائه سرویس بهتر و سریع‌تر بپردازند.
 
قاسم‌زاده گفت: بنابراین علیرغم ۳ برابر شدن ارزش دلار، علاقه سرویس‌گیرندگان به استفاده از میزبانی‌های ایرانی افزایش یافته است.
 
اظهار ناراحتی از واگذاری مخابرات اشتباه است
 
مدیرعامل این شرکت خصوصی توزیع‌کننده اینترنت همچنین در خصوص صحبت روزهای قبل محمدرضا رحیمی معاون اول ریاست جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات که گفت کاش مخابرات را واگذار نمی‌کردیم، اظهار داشت: اظهار ناراحتی از خروج مخابرات از مجموعه دولتی، اشتباه است.
 
وی ادامه داد: دولت‌ها باید از دید حاکمیت و رگولاتوری درآمد کسب کنند نه از محل تجارت.
 
وی ادامه داد: همچنان که اینترنت باید از انحصار شرکت زیرساخت و دولت خارج شود و دولت باید به جایگاه اصلی سیاست‌گذاری و نظارت بر امر اینترنت بازگردد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.