در اتاق مبادلات ارزی صورت گرفت؛ارز مبادلاتی ۲۴۰۴ تومان// نرخ ارز آزاد ۲۴۵۳ تومان

خبرگزاری آریا- بر اساس محاسبه بانک مرکزی ارز مبادلاتی در اتاق مبادلات ارزی ۲۴۰۴ تومان و نرخ ارز آزاد ۲۴۵۳ تومان اعلام شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی آریا، در اولین روز از آغاز به کار رسمی اتاق مبادلات ارزی مینو کیانی راد معاون ارزی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: این مرکز در پاسخ به نیازهای تولیدکنندگان و واردات کالا با اولویتهای ۳، ۴ و ۵ شکل گرفته است.
معاون ارزی بانک مرکزی افزود: طی روز جاری جلسه‌ای به منظور مرور بر انجام و فرآیند کار ، اعلام نرخ مربوطه و ابلاغ دستورالعملها و بخشنامه‌ها برگزار گردید‌ و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های ذی‌ربط صورت پذیرفت.
کیانی‌راد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های‌لازم به بانک‌های عامل ابراز امیدواری‌ کرد با مشارکت همه دستگاه‌ها و رسانه ها طرح را با موفقیت به انجام برسانیم.
مشتریان بانکها در تهران و شهرستانها ضمن مراجعه به شعب ارزی تعیین شده از سوی بانکهای ملت و کشاورزی ، نسبت به ارائه تقاضای خود اقدام نمایند.
شایان ذکر است تقاضای مزبور از طریق شعب مرکزی بانکهای عامل به مرکز تبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ارسال خواهد شد.
 همچنین صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ضمن اعلام مطلب فوق ،خاطر نشان کرد : به هیج عنوان منابع این مرکز صرف تامین مالی بودجه دولت نخواهد شد .
کریمی افزود: انتقال مبلغ ارز خریداری شده توسط واردکنندگان از طرف بانکهای کشور به بانکهای ملت و کشاورزی با افتتاح حساب ریالی توسط مشتریان امکان پذیر خواهد بود.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی، هدف از ایجاد این مرکز را کنترل نوسانات بازار ارز خواند و گفت‌: جهت رفع کاستی‌ها و مشکلات احتمالی طرح، کمیته‌ای مسئولیت رفع آنها را به صورت روزانه برعهده خواهد داشت.
بر اساس این گزارش،  اتاق معاملات ارزی در محل معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن وتجارت واقع در ضلع شمالی میدان ولیعصر است و متقاضیان دریافت ارزبرای واردات کالا می توانند برای تامین ارزخود برای واردات کالا به این محل مراجعه کنند.
ارز‌های عرضه شده در اتاق معاملات ارزی  شامل ۱۴٫۵ درصد از سهم شرکت ملی نفت، ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی و ارز حاصل از صادرات غیرنفتی خواهد بود که براساس قانون باید به ریال تبدیل شود.
 تنها کسانی که برگه ثبت سفارش تائید شده مربوط به کالاهای اولویت سوم تا دهم را داشته باشند، می‌توانند به اتاق معاملات ارزی  مراجعه و به تهیه‌ ارز اقدام کنند و ازاین طریق امکان حضورهیچگونه دلالی وجود ندارد  و صرافان نیز در این مرکز فعالیت نخواهند داشت.
بر اساس این گزارش، تعیین قیمت ارز در این اتاق بدین صورت خواهد بود که  بانک مرکزی به صورت روزانه قیمت ارز را دو درصد زیر نرخ بازار به این مرکز ابلاغ خواهد کرد و متوسطی که از بازار روز قبل دریافت می‌شود، ملاک تعیین قیمت خواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.