در بازار خودرو همه فروشنده شده‌اند

۱۳م اسفند ،

این روزها همه در بازار خودرو فروشنده شده‌اند به‌گونه‌ای که دلالان و واسطه‌های این بازار تلاش می‌کنند محصولات خود را به هر قیمت ممکن به فروش برسانند.

به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چند روز اخیر نرخ ارز در سقوطی شدید از حدود ۳۸۰۰ تومان به حدود ۳۲۰۰ تومان کاهش یافته است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند روند نزولی نرخ ارز همچنان ادامه داشته باشد.

در این شرایط تاکیدات مقامات مسوول دربارهٔ ضرورت کاهش قیمت رسمی خودروها نیز همچنان ادامه دارد. تلاقی کردن سقوط نرخ ارز با تلاش‌ها برای کاهش قیمت رسمی خودرو از سقوط قریب‌الوقوع قیمتها در این بازار نشان دارد.

در این شرایط دلالان، ‌واسطه‌ها و دفاتر فروش خودرو از خرید این محصول اجتناب کرده و تنها به فروش خودرو مشغول می باشند. علاوه بر دلالان بسیاری از اشخاصی که پیش از این خودرویی را به امید افزایش قیمت و عرضه مجدد خریداری کرده‌ بودند نیز به فروش این محصول روی آورده‌اند.

چنین وضعیتی سبب شده قیمت خودروها در بازار آزاد تا حد بسیاری کاهش یابد. به عنوان مثال در شرایطی که هم‌اکنون قیمت رسمی تندر ۹۰ مدل E2 معادل ۳۶ میلیون تومان است اما قیمت این محصول در بازار آزاد تا ۳۰ میلیون تومان نیز کاهش یافته است.

یکی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان دربارهٔ دلایل شکل‌گیری چنین وضعیتی می‌گوید: همه در بازار خودرو فروشنده‌اند زیرا از این می‌ترسند که قیمت‌ها بیش از این کاهش یابد.

وی خاطرنشان می‌کند: دلالان و واسطه‌ها تعداد بسیاری خودرو در اختیار دارند که حتی نگه داشتن یک روز آن‌ نیز به سبب روند روزانه کاهش قیمت‌ها به معنای ضرر بیشتر خواهد بود بنابراین آنها ترجیح می‌دهند تا خودروی خود را حتی با تخفیف بسیاری به فروش برسانند آن هم در شرایطی که تمام خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها از خرید اجتناب می‌کنند.

به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی خودروسازان نیز تحت فشار برای کاهش قیمت رسمی محصولات خود می باشند. البته با کمتر شدن قیمت بعضی از خودروها در بازار نسبت به نرخ رسمی آنها به نظر می‌رسد که خودروسازان در نهایت قیمت‌ها را کاهش خواهند داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.