در بازار دیجیتال با ۳۰۰ هزار تومان چه چیزی می توان خرید؟

برترین مجله اینترنتی ایران

کسب و کار: بیایید فرض کنیم که در جیبمان ۳۰۰ هزار تومان زیادی کرده است و می خواهیم کالایی دیجیتالی بخریم. چه انتخاب هایی پیش رو داریم و چه چیزهایی می توانیم بخریم؟

بهتر است پیشنهادهای خریدمان را دسته بندی کنیم تا ببینیم در هر دسته، چه چیزهایی را می توانیم بخریم و چه چیزهایی را نمی توانیم.

باید از خیر برخی از کالاها به طور کل بگذریم اما به هر حال حالاهای فراوانی هم وجود دارند که می توان با کمتر از این قیمت خریداری کرد.

لپ تاپ و نت بوک

لپ تاپی نداریم که قیمتش کمتر از ۳۰۰ هزار تومان باشد مگر اینکه دست دوم باشد و البته خریدن لپ تاپ دست دوم را اصلا پیشنهاد نمی کنیم به جز در صورتی که از صاحب آن و نوع کارکرد لپ تاپ اطمینان کامل داشته باشید. قیمت نت بوک معمولا کمتر از لپ تاپ است اما باز هم از بودجه ۳۰۰ هزار تومانی ما بیشتر است پس کلا این دسته از کالاها را کنار می گذاریم.



تبلت

قیمت تبلت ها هم بیشتر از بودجه تعیین شده است اما اگر قدری کوتاه بیاییم می توانیم چیزی پیدا کنیم. نوعی محصول با مارک Archos وجود دارد که نام تبلت روی آن گذاشته اند اما قد و قواره اش با صفحه نمایش ¾ اینچی بیشتر به گوشی همراه می خورد تا تبلت. این محصول، آندروید نگارش ۲/۲ و گنجایش ۱۶ گیگابایتی دارد و قیمت آن در بازار حدود ۲۵۰ هزار تومان است.



گوشی آندرویدی

با ۳۰۰ هزارر تومان می توانید گوشی های مناسبی بخرید که سیستم عامل محبوب آندروید روی آنها نصب شده باشد. اگر از طرفداران محصولات سامسونگ باشید، می توانید به سراغ نمونه هایی از گلکسی Y بروید که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند. گوشی گلکسی پاکت هم با صفحه نمایش ۲/۸ اینچی و قیمتی حدود ۲۰۰ هزار تومان می تواند انتخاب خوبی باشد (۱۰۰ هزار تومان هم در جیبتان باقی می ماند). در سری Xperia از گوشی های سونی – اریکسون هم می توانید مدل های Mini Pro، Mini و Mini X10 را انتخاب کنید که این آخری، صفحه کلید کشویی دارد و در چند سال اخیر بسیار محبوب بوده است.

اگر از مجموعه گوشی های واکمن بیشتر خوشتان می آید می توانید به سراغ مدل W8 بروید که هم آندروید دارد و هم برای گوش دادن به موسیقی مناسب است. البته گنجایش درونی این گوشی فقط ۱۲۸ مگابایت است اما کارتخوان دارد و می توانید کارت حافظه با گنجایش بالا روی آن نصب کنید. روی هم رفته ارزش قیمتش که حدوئد ۲۵۰ هزار تومان است را دارد.



دوربین دیجیتال

دوربین های دیجیتال در این حد قیمت در رده دوربین های فشرده قرار می گیرند. از چندین سال پیش، دو برند مشهور کانن و سونی شروع کرده اند به تولید دوربین های فشرده ای که برای کاربران عادی کارآمد باشد و نیاز به تنظیم چندانی نداشته باشد.

کانن نام این نوع از دوربین های خود را پاورشات گذاشت و سونی نام سایبرشات را برای آنها انتخاب کرد. اکنون این دوربین ها بسیار پیشرفت کرده اند و امکان گرفتن عکس های بسیار خوب را به مبتدی ترین عکاسان می دهند.

با بودجه ای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می توان به سراغ خریدن چندین نمونه از دوربین های پاورشات و سایبرشات رفت. البته برندهای دیگر را هم نباید از نظر دور نگه داریم. مثلا شرکت فوجی (یا فوجی فیلم) با مجموعه دوربین های فاین پیکس و پاناسونیک با دوربین های لومیکس خود در این بازار جایی برای خود دست و پا کرده اند و شرکت سامسونگ هم که نمی خواهد از این قافله عقب بماند نمونه های قابل رقابتی را به بازار عرضه کرده است.



چاپگر لیزری و جوهر افشان

مبلغ ۳۰۰ هزار تومان، بودجه ای کافی برای خریدن چاپگر لیزری است. با این میزان پول می توان یک چاپگر لیزری چهار کاره خرید که علاوه بر چاپ، امکان اسکن، کپی و فکس را هم به شما می دهد. البته این چاپگر سیاه و سفید خواهد بود و در اندازه A4 چاپ می کند. اگر بخواهید چاپگرتان رنگی باشد یا در قطع بزرگتری چاپ کند باید بیش از اینها هزینه کنید.

اگر به جای لیزری بودن، اصرارتان بر رنگی بودن چاپگر باشد می توانید به سراغ انواع چاپگر چندکاره جوهرافشان بروید. این نوع از چاپگرها می توانند عکس را با کیفیت عالی چاپ کنند و البته امکان کپی رنگی و سیاه و سفید را هم به همراه اسکن به شما می دهند.

اگر محصولی بخرید که قیمت آن حداکثر ۲۵۰ هزار تومان باشد بهتر است چون در این صورت می توانید ۵۰ هزار تومان باقی مانده را صرف خریدن یک مجموعه کامل جوهر اضافی کنید.



هارد اکسترنال

سخت دیسک بیرونی یا هارد اکسترنال از کالاهایی است که این روزها کاربران بسیاری به سراغش می روند. با ۳۰۰ هزار تومان می توان یک هارد اکسترنال حداکثر با گنجایش یک ترابایت از انواع قابل حمل خریداری کرد. بهتر است این هارد از اتصال BSB 3 بهره مند باشد و صد البته ویژگی هایی مانند ضد ضربه بودن و ضد آب بودن داشته باشد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.