در برنامه نود چه گذشت؟/افشاگری تازه علی دایی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

نود

 

خانه ورزش: برنامه نود طبق روال هر هفته خود از ساعات پایانی روز دوشنبه آغاز و بیش از ۳ ساعت به طول انجام داد.

در این برنامه فردوسی پور دربارهٔ استقلال و بازی حساس این تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد. بعد از آن فردوسی پور ماجرای فساد در فوتبال ایران را پیگیری کرد و ضمن بررسی بازی های هفته یازدهم، مهمان ویژه ای از باشگاه پرسپولیس را دعوت کرد.

استقلالی ها کار ایرانی کنند
عادل فردوسی پور در خصوص توان صعود استقلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما ایرانی ها نشان دادیم که کارهای سخت را راحت انجام می دهیم و استقلال نیز هرچند کار دشواری دارد اما توانایی صعود به فینال لیگ قهرمانان را دارد.
مجری برنامه نود همچنین اعلام کرد که اگر استقلال بتواند بازی را در وقت قانونی با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود،‌اگر در وقت اضافه دروازه اش باز شود دیگر قانون گل زده در زمین حریف حساب نشده و اگر اف سی سئول در وقت اضافی هم گلی بزند، در صورت ۳ بر یک شدن بازی به سود استقلال،‌ باز هم بازی به پنالتی کشیده خواهد شد.

دوربین نود، این بار در سیستان و بلوچستان
دوربین نود از ۳ هفته پیش سفرهای استانی خود را آغاز کرده و این بار بعد از حضور در جزیره ابوموسی و اردبیل، سراغ زمین خاکی های سیستان و بلوچستان رفته بود.
این بخش از برنامه نود که به تازگی راه اندازی شده علاقه مندان به این برنامه را به یاد سفرهای استانی محمود احمدی نژاد و دولت های نهم و دهم انداخت.
در آیتم پخش شده یکی از جوانان سیستانی از نبود اسپانسر و عدم وجود زمین چمن مناسب در این استان گلایه داشت.

ماجرای تغییر کارت قرمز به کارت زرد
کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص ماجرای بخشیده شدن کارت قرمز میثم حسینی، مدافع پرسپولیس، گفت: هیچ درخواستی از سوی باشگاه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال نشده مبنی بر اینکه آنها بخواهند که کارت قرمز حسینی به کارت زرد تبدیل شود.
احمد رضا براتی همچنین خاطر نشان کرد: برداشت حقوقی آقای حسن زاده این بوده که می توانند طبق قانون ۸۴ داوری فیفا،‌این کارت قرمز را ببخشند.
از سوی دیگر کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: کمیته انضباطی می تواند و حق دارد که کارت های داده شده توسط داوران را تغییر دهد و این بر اساس قانون ۷۷ فیفا است. در این قانون آمده که کمیته های انضباطی کشورها می توانند کارت ها را تغییر دهند.
هوشنگ نصیرزاده عنوان کرد:‌ طبق قانون فقط در مواردی می توان این کارت ها را تغییر داد که داور در طول مسابقه دچار خطای دید شده باشد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ضربه ای که میثم حسینی به بازیکن سپاهان زده بود شامل این قانون نمی شد و نباید کارت قرمز وی به کارت زرد تبدیل می شد.

دایی: فردوسی پور اشخاص را می ترساند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اصل قضیه را ول کردید و به دنبال مسائل حاشیه ای میباشید. ما تقاضا کردیم از فدراسیون که کارت میثم حسینی به زرد تبدیل شود اما اینکه کار فدراسیون درست بوده یا نه دیگر به ما ربطی ندارد.
علی دایی اعلام کرد:‌ در جریان احسان حاج صفی و باشگاه تراکتور نیز باید حق به تراکتور داده می شد و کارت قرمز وی بخشیده می شد. من در کل معتقدم عدالت برای همه تیم ها باید رعایت شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: زاویه دید قهرمانی خوب بود و من همچنان معتقدم که ایشان صحنه را به طور کامل دیده است. از یک چشم پزشک هم می توانید بپرسید که زاویه دید یک انسان چقدر است و قهرمانی در آن صحنه می توانسته خطا را ببیند یا خیر.
سرمربی پرسپولیس خطاب به فردوسی پور گفت: آقای فردوسی پور شما اشخاص را ترسانده اید. اگر قرار است فوتبال را درست کنیم، با چوب قانون فیفا نمی توان کاری را درست کرد.
دایی بار دیگر دست به افشاگری زد و گفت: زمانی که سرمربی سایپا بودم یک داور قبل از بازی تیم ما نزد من آمد و از من خواست تا در شرکت سایپا کاری برای وی انجام دهم. اما من به او اعلام کردم که من در شرکت سایپا کاره ای نیستم. همان زمان این مسئله را به فدراسیون فوتبال اطلاع دادم اما نه تنها آن داور محروم نشد بلکه چند هفته بعد قضاوت بازی تیم ما را بر عهده گرفت و یکی از بازیکنان ما را به ناحق از زمین اخراج کرد.
وی افزود: فایل های صوتی فراوانی دارم اما چون این اشخاص ترس دارند پا پیش نمی گذارند تا حقایق روشن شوند. اما اگر این اشخاص مطمئن شوند که مشکلی برایشان پیش نمی آید حتما پا پیش می گذارند.
دایی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: باید وزارت اطلاعات و نهادهای امنیتی وارد این مسئله شوند تا بسیار چیزها مشخص شده و ریشه فساد در فوتبال از بین رود.

زنجیره ناپاک فوتبال ماست که کار را به اینجا رسانده است
عادل فردوسی پور در گفتگو با علی دایی از زنجیره ناپاک موجود در فوتبال صحبت کرد.
فردوسی پور اعلام کرد که متاسفانه اشخاص حاضر در فوتبال از یکدیگر آتو دارند و به همین سبب است که هیچ کس برای ارائه سند و مدرک بر علیه فساد در فوتبال قدم پیش نمی گذارد.

ورود کمیسیون اصل نود به ماجرای فساد در فوتبال
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد: گزارشات و شکایاتی از توانی و دلال بازی های فوتبال به کمیسیون اصل نود مجلس ارسال شده بود. ما با باشگاه های فوتبال جلسه گذاشتیم و از آنها پرسیدیم که آیا این دلال بازی ها و توانی ها را قبول دارند یا خیر. دوستان نیز پاسخ دادند و پذیرفتند که آلودگی در فوتبال وجود دارد.
مصطفی افضلی فرد که مهمان تلفنی برنامه نود بود اظهار داشت: برای ما آقای دایی و سایرین فرقی ندارند. ما بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود وارد عمل شده ایم و جلوگیری از فساد وظیفه ماست. قبل از اینکه ما هم بخواهیم ورود کنیم، رئیس کمیسیون اصل نود نیز وارد این ماجرا شده بودند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ضعف نظارتی سبب شده تا توان لازم برای برخورد با این فسادهای موجود وجود نداشته باشد و همین ضعف سبب شده تا کمیسیون اصل نود وارد ماجرا شود. کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل نود نیز موظف شده که با دعوت از بازیکنان و مربیان و مسئولان،‌ گزارش های لازم را تهیه کرده و در صحن علنی مجلس قرائت کند.

به من می گفتند به پرسپولیس نرو
هافبک تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: از ۱۳ سالگی در ذوب آهن حضور داشتم و بزرگ شده ذوب آهن هستم.
پیام صادقیان که مهمان ویژه برنامه نود بود اظهار داشت: لقب پدرم در تبریز حسن زیکو است. او فوتبال بازی می کرد و پست هافبک نفوذی را دوست داشت.
وی در خصوص حضورش در پرسپولیس عنوان کرد: بسیار ها به من گفتند به پرسپولیس نرو و معتقد بودند که در پرسپولیس خراب می شوم.
این بازیکن جوان پرسپولیس عنوان کرد: به اروپا فکر می کنم اما تا بحال پیشنهادی نداشتم.

 

فردا

http://khanevarzesh.com | خانه ورزش
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.