در تمام زمینه‌های صنعت دریانوردی به خودکفایی می‌رسیم

۱۱ام بهمن ،

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: به‌طور حتم با تداوم این روند روبه رشد کشور، در آینده نزدیک در تمام زمینه‌های صنعت دریانوردی به خودکفایی دست خواهیم یافت.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران؛ “سرلشکر سید یحیی ‌صفوی” با حضور در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از نزدیک با توانمندی‌های علمی و تخصصی واحدهای آزمایشگاهی، کارگاه‌های دریایی و دیگر واحدهای این دانشگاه به عنوان قطب دریانوردی کشور آشنا شد.

صفوی در جریان این بازدید با اشاره به توانمندی‌های نیروهای متخصص دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در حوزه‌های دریایی و علوم مورد نیاز صنعت دریانوردی، ضمن ابراز خرسندی از روند تلاش‌های افتخارآمیز به دست آمده اظهار داشت: به‌طور حتم با تداوم این روند، در آینده نزدیک در بسیاری از موارد نیاز صنعت دریانوردی به خودکفایی دست خواهیم یافت و این دانشگاه در رسیدن به این مهم می‌تواند نقش پررنگ و هدفمندی را ایفا کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا یادآور شد: با توجه به تحریم‌های جهان غرب ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، باید در راستای رسیدن به خودکفایی علمی و صنعتی با همه توان گام برداریم تا بتوانیم تحریم‌های غرب را با نبوغ و توانمندی‌های جوانان متخصص ایرانی شکسته و در جهاد مقدس علمی به اهداف تعیین شده دست یابیم.

در ادامه این بازدید “امین بهزاد مهر” رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز ضمن بیان توانمندی‌های رو به رشد این دانشگاه در صنعت دریانوردی افزود: نیروهای متخصص این دانشگاه امروز به حدی در بومی‌سازی بعضی از فناوری های تازه پیشرفت کرده‌اند که در آینده نزدیک می توانیم این دستاوردهای پیشرفته را که محصول تلاش جوانان ایرانی است را معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: دستیابی به فناوری‌های نوین و بومی کردن این فناوری‌ها توسط متخصصان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار می‌تواند بسیاری از معادلات در تحریم‌های دریایی را با شکست همراه کرده و آغازی بر ایجاد بومی‌سازی صنعت دریایی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری ایران باشد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.