در حاشیه افتتاحیه پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

حواشی اولین روز جشنواره موسیقی مقاومت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید محمد حسینی در کنار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در روز ۲۳ مردادماه برگزار شد، کم نبود.

گروه موسیقی هنرآنلاین: گوشه ای از صحن روی یک گاری، به رسم قدیمی یک بغل گل ریخته بودند، انگار مال کسی نباشد! که نبود. یک بغل گل که می توانست مال تو باشد که ببری برای هر کسی که هیچ کس تو نیست و بریزی سر مزارش و پرپرش کنی!

مراسم قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد؛ بخشی از حرم حال و هوای همیشگی میهمانان خاص بنیانگذار انقلاب اسلامی در روزهای خاص را داشت. حرم را به دو نیم تقسیم کرده بودند. نیمی از آن میهمانان سر زده ای بودند که از اقصا نقاط کشور آمده بودند تا با رهبر فقیدشان بیعت کنند و نیمی دیگر آمده بودند در آستانه جشنواه مقاومت با مردی که پایه های مقاومت کشوری اسلامی را ریخته بود، بیعتی دوباره ببندند.

پس از شعرخوانی و سخنرانی وزیر ارشاد، مسوولان و خبرنگاران همراه وی با همراهی ایشان به سوی مزار شهدا روانه شدند تا با اهدای گل بر مزار شهدای جنگ به آنها ادای دین کرده باشند. از میان این شهدا، شهید مرتضی آوینی را می توان نام برد که اهل قلم بود و با قلم خو داشت، که سید محمد حسینی نیز با او آشنایی داشت و نزدیکی داشت، و رفت بر سر مزار این شهید فرهیخته و اهل قلم نشست وآن را گلباران کرد و با گلاب شست و شو داد.

پس از این دیدار دوستانه مسوولان و خبرنگاران به شنیدن سرودی مقاومتی از گروه سرود کانون های مدارس دعوت شدند. گروه سرود بزرگی که سرود زیبایی از مقاومت اجرا کرد، سرودی بسیار شنیدنی که حال و هوای مقاومت را برای شنوندگان زنده کرد. این سرود حتی اگر بر مزار شهدا هم اجرا نمی شد یاد و خاطره شهدا را نیز زنده می کرد. سرودی که بوی جنگ می داد، بوی جبهه می داد، بوی پلاک و چفیه می داد!

معاون هنری ارشاد پس از اجرای این سرود بود که در مقام تحسین بر آمد و درخواست اجرای سرود دوم را کرد که دوباره بوی خاک و خاکریز فضا را پر کند. گروه سرود همانطور که دبیر اجرایی جشنواره اعلام کرده بود، برنامه با کیفیتی ارائه کرده بود. محمد گلریز در نشستهای خبری جشنواره گفته بود که گروههای سرود قرار است سرودهای با کیفیتی اجرا کنند و همانطور هم شد. سرودهای این گروه توانستند به خوبی از پس اجرای خود برآیند و همه را با خود همراه کنند. اما کسی فکرش را نکرده بود که می تواند با شنیدن یک سرود حال و هوای جبهه را داشته باشد و از عشق لبریز شود و تا جایی برود که یکباره خود را پشت خاکریزهایی ببیند….! اما اینجادر اولین روز جشنواره مقاومت این اتفاق افتاد….
 

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.