در دل تحریم ها کالای ایرانی را به کالای برتر جهان معرفی می کنیم

۱۶ام بهمن ،

استفاده از تولیدات داخلی و کیفیت بخشی به این تولیدات، توسعه اقتصادی در ابعاد مختلف را رقم می زند و حمایت از این تولیدات بهترین راه برای مقابله با تحریم ها است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رحیمی، معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران مهمترین واقعه قرن بیستم و سرآغاز تحولات در سطح دنیا است، نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که دشمنان برای نابودی این نظام و جلوگیری از الگو قرار گرفتن کشورمان قدم های وسیعی برداشته اند.

وی افزود: ثمره خودباوری الهی پیشرفت نوآوری و شکوفایی مداوم طی ۳۴ سال قبل است، بدون پیشرفت و نوآوری نمی توان شاهد تحقق عدالت در جامعه بود.
حکومتی که از خود باوری ملی برخوردار باشد کمبودها جبران و با گسترش فضای امنیتی و فکری اصلاح و توسعه آن به دست می آید.

رحیمی تصریح کرد: مسئله ای که امروز به عنوان نیروی محرک در پرورش خودباوری می توان یاد کرد جنبش نرم افزاری و رشد و توسعه علمی است.
برنامه ریزی هدفمند جهت کسب و توسعه فناوری ها و بومی کردن آن امری ضروری است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: طرح های عظیمی در صنایع مختلف کشور به نتیجه رسیده است که پیش از آن حتی تصورش نیز دشوار بود.
این پیشرفت ها در حالی به دست آمده که کشورمان در اثر تحریم ها تنها به توانمندی های بومی تکیه کرده است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل بهترین راه برای مقابله با تحریم ها است عنوان کرد: استفاده از تولید داخل و کیفیت بخشی به این تولیدات توسعه اقتصادی در ابعاد مختلف را رقم می زند.

وی ادامه داد: با اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تصویب سند راهبردی کشور در امور نخبگان با رویکرد ایجاد همدلی و همراهی می توانیم به تولید ملی برسیم.
با گام های اساسی که به زودی برمی داریم در دل تحریم کالای ایرانی را به کالای برتر جهان معرفی می کنیم، رشد و توسعه علمی نیازمند تحقیق و توسعه کاربردی است و برای تحقق پیشرفت علمی داشتن برنامه ریزی هدفمند ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ثمره خودباوری کشورمان پیشرفت و نوآوری مداوم است، جوانان باهوش کشورمان نشان دادند در راه تولید با استواری قدم برمی دارند.
راه پیشرفت کشور در شناخت توانایی ها و خودباوری ها است، حکومتی که از خودباوری علمی برخوردار باشد کمبودها را جبران کرده و توسعه می یابد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.