در رابطه با پدیده زلزله و مقاومت ساختمانها در ناحیه هفت انجام شد

۳۱اردیبهشت،

شهردار ناحیه هفت منطقه یک گفت: ستاد مدیریت بحران در اردیبهشت ماه سال جاری در خصوص آشنایی با پدیده زلزله و مقاومت ساختمانها به شهرداری ناحیه هفت آموزشهایی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مجید افشاری گفت: در خصوص آشنایی با رفتارهای فردی و گروهی قبل و بعد از وقوع زلزله، کاهش آسیب پذیری زلزله، اجرای تمرین و مانور در مکان به صورت دوره ای، ساماندهی مسیر تخلیه اضطراری ستاد مدیریت بحران اقدام به انجام این آموزشها به کلیه مدیران و کارکنان ناحیه کرد.
بر اساس بند ۱ مصوبه طرح جامع مدیرت بحران شهر تهران شهرداری تهران ملزم به تشکیل ستاد مدیریت بحران شهر تهران با هدف هماهنگی امور مربوط به مراحل مدیریت بحران سند و تمامی دستگاههای اجرایی و سازمانهای مستقر در شهر تهران موظف شدند با این ستاد همکاری نمایند وبه این ترتیب ساختار دبیر خانه به ستاد و مرکز مدیریت بحران شهر تهران گسترش یافت.
افشاری تصریح کرد: در مورد قطع شریانهای آب با برق و گاز، ایجاد امنیت جانی و مالی جهت آسیب دیدگان و بازماندگان انواع گسل و نحوه فعالیت آن و راههای مقابله با زلزله و آمادگی در مقابل آن آموزش داده شد.
هم چنین بر اساس مصوبه کمیته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی شهردار تهران از سوی وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران منصوب شد، از سوی دیگر با توجه به این که مرکز مطالعات زلزله و محیط زیست شهرداری تهران با همکاری آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن (جایگاه) طرح ریز پهنه بندی لرزه ای شهر تهران را در دست انجام داشت، به تدریج زمینه  همکاری، تعامل و ادغام در مجموعه دبیرخانه طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران و مرکز مطالعات زلزله و محیط زیست شهر تهران فراهم شد.
در پنجم خرداد ماه سال ۱۳۸۰ برای اولین بار وزیر کشور وقت طی حکمی شهردار وقت تهران به سمت رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران منصوب کرد، مراحل قانونی شکل گیری تجهیز و جذب نیروی متخصص در مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه یافت و در سال ۱۳۸۲ ساختار مرکز پیشگیری و مدیریت بحران در شهرداری تثبیت شد، اما هم چنان گامهای دیگری برای قوام این ساختار مورد نیاز بود.
امید است ستاد مدیریت بحران بتواند با کمک و آموزشهای در خور مردم و کمکهای معنوی خود در مواقع بحران از خطرات و خرابیهایی که نتیجه بلایای طبیعی و یا به وجود آمده توسط انسانهاست وظیفه خود را به خوبی به انجام رساند./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.