در روز پرفروغ مهدی زاده؛ احمدی نقره داغ شد، آقائف ناکام ماند!

۰۵م آذر ،

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، در چهارمین روز رقابتهای قهرمانی جهان (شنبه) در پاریس فرانسه که با برگزاری مسابقات نیمه نهایی و فینال مبازرات انفرادی همراه شد، فرانسه میزبان بازیها با اتکا به قدرت فنی بانوانش با کسب ۵ طلا ۲ نقره و ۲ برنز خود را به عنوان قهرمان زودهنگام جام بیست و یکم معرفی کرد، ژاپن با یک طلا، ۲ نقره و ۵ برنز دیگر تیم موفق بود. ایتالیا با یک طلا، ۲ نقره و۲ برنز از حالا چشم به فینال کاتای تیمی مردان و زنان دارد که امروز برگزار می گردد، رقابتهایی که ایتالیا و ژاپن را رودرروی هم قرار می دهد و موفقیت در این تقابل نقش مهمی در نایب قهرمانی هر یک از این دو تیم در مسابقات جهانی ۲۰۱۲ دارد.
تیم ایران هم با کسب یک طلا، یک نقره و دو عنوان پنجمی روز موفقی را پشت سر گذاشت.

اما بدترین نتیجه روز قبل بی گمان در پرونده تیم آذربایجان ثبت شد، تیمی که دو فینالیست داشت، اما هر دو نماینده خود را شکست خورده دید.

باهم مروری می کنیم بر چهارمین روز مسابقات کاراته قهرمانی جهان که در سالن برسی پاریس برگزار شد. ابتدا از مبارزات مردان آغاز می کنیم؛ جایی که امیر مهدی زاده نماینده پرتوان وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کاراته کشورمان در نبردی نفسگیر و تماشایی، زیرکانه داگالاس سانتوس بزریلی حریف نامدار و پرعنوان خود را شکست داد و او را در گرفتن طلایی دیگر در رقابتهای جهانی ناکام گذاشت. در این وزن مدال برنز به محمد علی از مصر و مارک آنتیک صرب رسید.

در وزن منهای ۶۷ کیلو گرم اگر چه سعید احمدی نماینده شایسته کشورمان به لحاظ فنی بسیار برتر از مگدی حنفی مصری نشان می داد، اما هرچه احمدی به امتیازات تکنیکی خود می افزود، داوران علامت اخطار را به او نشان دادند تا در نهایت و در کمال تعجب همگان او بازنده تاتامی باشد، شکستی که البته هرگز از شایستگی های این کاراته کای ۲۳ ساله کرمانشاهی کشورمان کم نکرد. در این وزن ویلیام روله، کاپیتان سرشناس فرانسه وبرایان رام روپ امریکایی بر سکوی سوم ایستادند.

در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم در حالی که انتظار می رفت رافائل آقایف، فوق ستاره کاراته آذربایجان همچون دو سال پیش بر لوئیجی بوسای ایتالیایی پیشی بگیرد و نشان طلا را از آن خود کند، اما در نهایت این بوسا بود که پیروز میدان بود. این مبارزه صفر بر صفر به اتمام رسید و کاراته کای ایتالیایی با رای داوران ۴ بر یک برنده تاتامی نام گرفت. آقائف در شرایطی ناکام ماند که در سه دوره قبلی همواره بر سکوی اول جهان ایستاد.در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کو ماتسوهیسا، کاراته کای محبوب و کهنه کار ژاپنی ها به همراه اووالید از الجزایر مشترکاً به مدال برنز دست یافت.

در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مدال طلا به کنجی گرایلون فرانسوی رسید، کاراته کایی که در فینال موفق شد ۶ بر۳ از سد ریوتارو اراگا از ژاپن بگذرد. یاوز کرم اوغلو از ترکیه و آیخان مامایف از آذربایجان با پیروزی مقابل حریفان خود در دیدار رده بندی عناوین سوم را به خود اختصاص دادند.

اما در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم انس ارکان از ترکیه با پیروزی ۳ بر صفر مقابل شاهین اتاموف از آذربایجان نشان طلا را بر گردن آویخت. ارکان همان کاراته کایی است که در اولین روز مسابقات قهرمانی جهان موفق شد در مرحله نیمه نهایی نماینده کشورمان ذبیح الله پورشیب را ۶ بر۴ شکست دهد. او در سومین روز بازیها هم در کومیته تیمی مقابل پورشیب تن به تساوی صفر- صفر داد. استفانو مانسیکالکو از ایتالیا و خالد خالدیف از قزاقستان مشترکاً به مقام سوم دست یافتند. پورشیب در این وزن به مقام پنجم رسید.

در کاتای انفرادی مردان همانطور که قبلاً اشاره شد، آنتونیو دیاز از ونزوئلا طلا گرفت، وو داک از فرانسه به نشان نقره دست یافت و مدال برنز هم به لوکا والدسی از ایتالیا و ریو کی یونا از ژاپن رسید. فرید حقیقی در کاتای انفرادی نماینده کشورمان بود که با مقام پنجمی به کار خود پایان داد.

اما در مبارزات زنان که فرانسوی ها چهره پر فروغی داشتند، در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم الکساندر ریچیا از فرانسه با شکست دادن هونگ لی از چین بانوی طلایی نام گرفت. در این وزن کاراته کای دومنینکن و ترکیه بر سکوی سوم ایستادند.

در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم لوسی ایگناس از کشور میزبان طلا گفت، کواسویچ از کرواسی نایب قهرمان شد، مصر و ژاپن مشترکاً عنوان سوم را بدست آوردند.
در منهای ۶۰ کیلوگرم لوتیا دونا فرانسوی از سایر نفرات پیشی گرفت و بر سکوی اول ایستاد، کاراته کای تونسی دوم شد. مدال برنز این وزن هم به ژاپن و سوئیس رسید.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم تایو سومیا از ژاپن که به تازگی از رده امیدها به بزرگسالان راه یافته با شکست دادن حریف ترکیه نشان طلا گرفت. کاراته کای مصر وفرانسه در مکان سوم ایستادند.

در سنگین وزن ایت ابراهیم از فرانسه نشان طلا را از آن خود کرد، گرتا ویتلی از ایتالیا نقره گرفت و کاراته کای یونان و ژاپن عنوان سوم را بدست آوردند.

در کاتای انفرادی زنان ریکا اسامی از ژاپن موفق شد اسکوردو از فرانسه را ۵ بر صفر شکست دهد و مدال برنز دوره قبل خود را به نشان طلا تبدیل کند. در کاتای انفرادی بانون کاتاروهای اسپانیا و امریکا مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان روز یکشنبه (۵ آذر) با برگزاری مبارزت نهایی و رده بندی کومیته تیمی به پایان می رسد که طی آن تیم کومیته کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف هلند می رود.

در بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در پاریس فرانسه، ۱۴۳۵ شرکت کننده از ۱۱۳ کشور بمدت ۵ روز به مبارزه پرداختند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.