در زمینه توسعه کیفی توسعه زیادی نداشته ایم

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: با رشد در زمینه کیفی متاسفانه توسعه زیادی در زمینه کمی نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ قبادیان، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس صبح امروز در افتتاحیه اولین نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی طی سخنرانی گفت: امروزه در سطح دنیا بحث توسعه یک بحث جدی است که ما باید توسعه در همه زمینه ها و البته علم و فناوری را جدی بگیریم در بحث تعریف توسعه باید بگویم که به دو بخش توسعه پایدار و ناپایدار تقسیم می شود که در توسعه پایدار برآورد کردن نیازهای جامعه امروزی تا حدی که به نسل های عادی خطری وارد نکند مهم تلقی می شود.

وی افزود: همانطوری که می‌دانید در یکی از دوره ها دکتر توفیقی وزیر علوم بوده و البته در آن دوره نام وزارت علوم، وزارت فرهنگ و علوم بوده چنانچه با تغییر این نام تغییر در ساختار و نقش آموزش نیز در زمینه توسعه پایدار را شاهد بوده ایم در دوره قبلی با تغییر نام این وزارتخانه به وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری و حتی ایجاد معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری شاهد توسعه کمی و نه کیفی در مباحث آموزشی کشور بوده ایم.

وی افزود: این درحالی بوده که ما شاهد تربیت محققان زیادی در کشور بوده ایم بدون آنکه این اشخاص توسعه گر باشند.

قبادیان تصریح کرد: در این دوره می توانیم از منابع انسانی به نحو احسن استفاده کنیم تا شاهد تضعیف فن آوری بومی ایرانی در کشور باشیم.

در ادامه این گزارش آمده است برخی از روسای دانشکده های مختلف کشور از جمله امیری رئیس دانشکده مدیریت شهری دانشگاه تهران نیز ایراد سخنرانی کرده و به مباحث مهم آموزش عالی اشاره کرده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.