در سال آینده صورت می گیرد؛ اخذ ۸۰هزار تومان عوارض از فرسوده ها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در سال آینده صورت می گیرد؛ اخذ ۸۰هزار تومان عوارض از فرسوده ها

در سال آینده صورت می گیرد؛
اخذ ۸۰هزار تومان عوارض از فرسوده ها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: یکی از پیشنهادهای مطرح شده در لایحه بودجه سال آینده اخذ ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان عوارض از ۳ میلیون خودرو فرسوده در کشور است که هدف آن تشویق دارندگان این خودروها به نوسازی خودروست.

به گزارش ممتازنیوز، کاظم ندافی افزود: اخذ عوارض از کالاها و خدمات آسیب رسان به سلامت مردم مطابق قانون برنامه توسعه پنجم در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده است، این عوارض شامل کالاها و خدمات مختلفی از جمله نوشابه‌های قندی، خودروهای فرسوده و صنایع آلاینده می‌شود.
وی گفت:‌ یکی از عوامل مهم ورود آلاینده‌های مضر سلامت به هوا خودروهای فرسوده هستند که آلاینده‌های زیادی را وارد فضا می‌کنند. به همین علت در لایحه بودجه سال آینده اخذ عوارض از این خودروها پیش بینی شده است.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اضافه کرد: حدود ۳ میلیون خودروی فرسوده با عمر بالای ۲۰ سال همچنان در کشور تردد می‌کنند که نمی‌توانند ضوابط معاینه فنی را پاس کنند.
وی به فارس گفت: عوارض ۵۰ تا ۸۰ هزار تومانی از ۳ میلیون خودرو رقم قابل توجهی نیست اما هدف این است که دارندگان این خودروها ترغیب شوند تا با استفاده از تسهیلات دولتی برای نوسازی و خودروی فرسوده خود اقدام کنند تا از این طریق هم بتوان تا حدی آلودگی هوا را کم کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.