در سفرهای جذاب خارجی از کدام اماکن بازدید کنیم؟

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2013/04/37397c97130763b09fa987948f435cb1.jpg

جزیره شامیان جزیره ای تاریخی است که در عصر سانگ و کینگ نقشی اساسی در تجارت خارجی داشته است. این جزیره مساحتی معادل ۰٫۳ کیلومتر مربع ، ۹۰۰ متر از شرق به غرب و ۳۰۰ متر از شمال به جنوب را دربر می گیرد. جزیره شامیان در جنوب با رود مروارید هم مرز است و با کانال این جزیره کوچک بیضی شکل مساحتی با طول ۰٫۳ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و توسط آب‌های منطقه لیوان (Liwan) شهر گوانجو احاطه شده است. جزیره سه خیابان شرقی غربی با نام های بلوار شمالی Shamian ، بلوار جنوبی Shamian و بلوار Shamian دارد ، همچنین ۵ خیابان شمالی جنوبی با نام های خیابان Shamian 1 تا ۵ نیز در جزیره وجود دارند ، به این ترتیب کل منطقه جزیره به ۱۲بخش تقسیم میشود.

نام این جزیره در لغت چینی به معنای “سطح شنی” است و در اطراف آب احاطه شده است ، دقیقاً مانند کشتی غول پیکری است که در کنار آب  قرار دارد. چهل و دو ساختمان از صد و پنجاه عمارت این جزیره ، با سبک های گوتیک و باروک و نئوکلاسیک ساخته شده اند و از بناهای تاریخی و گردشگری شهر گوانگژو چین به شمار میروند.

جزیره شامیان نمادی از ویژگی‌های معماری به سبک اروپایی است و به همین دلیل است که شهر گوانگجو به یکی از سایت‌های تاریخی مشهور جهان تبدیل شده است.  سفر به چین با تور چین در سایت سفر باتو را از دست ندهید.

تاریخچه جزیره شامیان

این جزیره در سلسه یانگ و سلسله چینگ بعنوان بندر مهمی برای تجارت خارجی گوانگژو خدمت کرده است. ازقرن ۱۸ تا اواسط قرن ۱۹ ، بیگانگان در یک ردیف خانه های معروف به سیزده کارخانه ، در سواحل زندگی و کار می کردند. در سال ۱۸۵۹ ، بریتانیا و فرانسه یک رودخانه مصنوعی (که امروزه Shajichong خوانده می شود) را به سمت شمال حفر کردند. از آن زمان ، شامیان در جنگ های اول و دوم تریاک به یک نقطه استراتژیک برای دفاع از شهر تبدیل شد. انگلیسی ها قلعه شامیان را در عملیات رودخانه کانتون در مارس ۱۸۴۱ در جنگ اول تریاک به تصرف خود درآوردند. در نخستین درگیری مسلحانه جنگ دوم افیون ، انگلیسی ها قلعه ها را در سال ۱۸۵۶ پس گرفتند. در سال ۱۸۵۹ و چینگ در قرن نوزدهم ، این قلمرو به دو امتیاز اعطا شده توسط فرانسه و انگلیس توسط دولت تقسیم شده است که از این تعداد ۴/۵ به انگلیس و ۱/۵ به فرانسوی ها رسید. همچنین ساختمان های تجاری از کشورهای بریتانیا، ایالات متحده، فرانسه، هلند، ایتالیا، آلمان، پرتغال و ژاپن در کنار اسکله جزیره شامیان ساخته شده اند که نشان از این اهمیت تجاری دارد. این جزیره منطقه ای تاریخی با فضایی است که به عنوان یادآوری آرام دوره استعماری اروپا خدمت می کند. همچنین آفر تور بالی را ارزان بخرید.

اماکن دیدنی جزیره شامیان گوانجو

در جزیره شامیان چندین هتل و رستوران و کافه و محل فروش سوغات برای گردشگران تهیه دیده شده است و روزانه گردشگران زیادی از این جزیره بازدید می کنند. اکثر ساختمان‌های این جزیره به سبک اروپایی ساخته شده اند و از جمله ساختمان های معروف جزیره می توان به ، هتل قوی سپید، هتل Shamian ، و ساختمان کنسولگری لهستان در شهر گوانجو اشاره کرد. بلوارهای این جزیره کوچک درست مانند باغ های تزئینی ساخته شده اند و عبور از میانه شان احساس خوشی به انسان می دهد و شما می توانید همزمان منظره زیبای رودخانه مروارید را نیز در طول مسیر نظاره گر باشید.همچنین شما می‌توانید با قدم ‌زدن در خیابان‌های جزیره، از تماشای ساختمان‌های کلاسیک همراه با بوی دلپذیر درختان و گل‌های این منطقه لذت ببرید. جزیره شامیان مکانی دوست داشتنی با ردیفی از درختان در کنار رودخانه “Pearl” است که زمانی بازرگانان خارجی به این محل رفت و آمد داشتند و امروزه مکانی ایده آل برای پیاده روی یا توقف و نوشیدن قهوه و صرف غذا است.

کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی ما از لوردوس در خیابان چهاردهم این جزیره قرار گرفته است. این کلیسا، ساختمانی کوچک و ساختاری ساده دارد،اما ورودی آن تقلیدی از معماری سبک گوتیک است. و یکی از دیدنی ترین ساختمان های این شهر می باشد.

نحوه دسترسی به جزیره شامیان

به گزارش سفر باتو ، برای دسترسی و رفتن به جزیره شامیان را های متفاوتی وجود دارد که در اینجا به آن ها می پردازیم:

با اتوبوس: با اتوبوس ۱ ، ۹ ، ۲۵ ، ۵۷ ، ۶۴ ، ۷۵ ، ۱۰۵ ، ۱۸۱ ، ۲۰۸ ، ۲۰۹ ، ۲۱۷ ، ۲۵۱ ، ۲۷۰ ، ۲۹۷ ، ۵۳۸ ، ۵۵۲ ، ۵۵۶ ، گوانگ ۸۱ ، گوانگ ۱۲۳ یا گوانگ ۲۸۱ می توانید به جزیره شامیان برسید . تور اروپا ارزان قیمت را با ما تجربه کنید.

توسط مترو: از ایستگاه Huangsha به مترو خط ۱ یا خط ۶ بروید و از Exit F خارج شوید و از یک گذرگاه به سمت پل بروید تا به جزیره برسید.

با تاکسی: تاکسی را از ایستگاه راه آهن گوانگژو کرایه کنیدتا به طور مستقیم به جزیره برسید کرایه تخمین زده شده: CNY 28 است که عوارض پل را نیز شامل می شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.