در سیاست های بازار فیلم فجر تجدید نظر جدی صورت گیرد /شاهد جشنواره متفاوتی خواهیم بود

۱۸م دیماه ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر؛ 
شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: معتقدم جشنواره فیلم فجر هر سال نسبت به سال قبل متفاوت تر بوده و این امتیازی برای این جشنواره محسوب می گردد.
وی ادامه داد: متفاوت بودن امسال جشنواره این است که این جشنواره امسال قراراست با سیاست تازهی اداره شود؛ به گونه ای که با کمترین هزینه، بهترین جشنواره برگزار شود؛ این خودش یک تجربه تازهی است که جای تقدیر دارد.
وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر هر ساله در حال تجربه کردن است، این جشنواره را جشنواره پویایی ذکر کرد که توانسته همواره پویایی خود را حفظ نماید.
آقامحمدیان تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر در طی برگزاری سه دهه در رشد و شکوفایی سینمای ایران تاثیرگذار بوده است، منتهی نسبت تاثیرات آن در هر دوره دارای نوساناتی بوده است. باتوجه به اینکه جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی محسوب می گردد و انتظاری جز تاثیرگذاری سیاست های این جشنواره بر آینده   سینمای ایران نیست.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه اگرجشنواره به خوبی مدیریت شود حتما تاثیرات خوبی در تولیدات سینمای ایران خواهد داشت، یادآور شد: کشور ما چهارراه افکار است، وقتی ما با چنین ویژگی روبرو هستیم باید انتظار داشته باشیم که جشنواره هر سال حرف نویی برای گفتن داشته باشد.
به گفته وی، یکی از ویژگی جشنواره فیلم فجر تضارب آراء است و به همین سبب است که ما هر ساله شاهد جشنواره متفاوتی هستیم.
این کارگردان سینما در مورد بازار فیلم فجر گفت: صادقانه می گویم که بازار فیلم فجر تاثیری در فروش فیلم های ایرانی نداشته است و هرگز نتوانسته رسالت واقعی خودش را ایفا کند. سببش هم به خود بازار فیلم فجر برنمی گردد، بلکه ما سیستم درستی برای هدایت فیلمهایمان به خارج از کشور نداریم که این امر هم به سال های اولیه این جشنواره برمی گردد.
وی اضافه کرد: باید تجدید نظرجدی درمورد بازار فیلم فجر شود و اشخاصی در این حوزه به کار گرفته شوند که پخش کنندگان جهانی را بشناسند؛ البته این کار، کارساده ای نیست وعلتش هم این است که ما هنوز نتوانستیم در بازارجهانی فیلم حضور پیدا کنیم. هنگامی که ما در این بازار حضور فعالی داشته باشیم، به طورطبیعی بازار فیلم ما هم می تواند پررونق باشد.
این مسئول سینمایی تصریح کرد: ما در دوره های قبل بیشتر به   بازار فیلم   جشنواره ها اکتفا کردیم، درحالی که ما باید اول به اکران جهانی بیاندیشیم؛ البته این امر نیاز به یکسری سیاست ها دارد، هرچند که سینمای امروز دنیا نیز بسیار راغب به حضور فیلم های ایرانی نیست اما ما باید راهکارهایی برای ورود به بازارهای جهانی پیدا کنیم. اگر ما   از۲۰ سال قبل برای دست یافتن به بازار فیلم جهان برنامه ریزی می کردیم، امروز این تلاش ها به بار می نشست.
این کارگردان سینمای ایران   گفت : ما بازار فیلم دنیا را جدی نگرفتیم. اگرچنین سیاستی را پیگیری می کردیم مطمئن باشید که بازار فیلم فجر هم از سوی دیگر کشورها جدی گرفته می شد اما امیدواریم مسئولین سینمایی با سیاست گذاری های دقیق وجدی بتوانند در بازار فیلم دنیا تاثیرگذار باشند.
آقامحمدیان تاکید کرد: ما نباید از ورود به بازار فیلم دنیا هراسی داشته باشیم، بلکه باید با جدیت به این بازارها ورود پیدا کنیم و از خودسانسوری ها بپرهیزیم.
وی در خاتمه اظهار داشت: من برای همه مسئولین جشنواره فیلم فجر که می دانم مدیریت و اداره آن سختی های مربوط به خودشان را دارد آرزوی موفقیت دارم وامیدوارم این دوره از جشنواره نیز در ارتقاء سطح کیفی تولیدات سینمای ایران موثر باشد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.