در طول سفر از غذاهای نیمه خشک با رطوبت کم استفاده کنید

یک متخصص تغذیه گفت: در فصل تابستان برای پیشگیری از بروز اختلالات و بیماری های گوارشی، تنفسی و پوستی در طول سفر سعی نمائید از غذاهای نیمه خشک با رطوبت کم و یا از غذاهای کاملا داغ استفاده کنید.

عماد معصومی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع برخی از بیماری ها و اختلالات در فصل تابستان در مقایسه با فصول دیگر سال بیشتر می‌شود که بیماری های گوارشی و روده ای در راس آن قرار دارند.

وی با بیان اینکه علت عمده و فهم بیماری ها و اختلالات در فصل تابستان، تغذیه نامناسب و رعایت نکردن اصول غذایی مناسب است اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن تابستان و افزایش مسافرتهای برون شهری، رعایت برخی از نکات ساده بهداشتی می‌تواند خطر بروز برخی از بیماری های شایع این فصل را به پائین ترین حد ممکن برساند.

این متخصص تغذیه گفت: در فصل تابستان برای پیشگیری از بروز اختلالات و بیماری های گوارشی، تنفسی در طول سفر، سعی نمایید از غذاهای نیمه خشک با رطوبت کم و یا از غذاهای کاملاً داغ استفاده کنید.

معصومی ادامه داد: علاوه بر مصرف غذاهای نیمه خشک با رطوبت کم و یا غذاهای کاملاً داغ، مصرف میوه های تازه، انواع کنسروها، بستنی پاستوریزه، غذاهای خشک و نان نیز می‌تواند از بروز مشکلات گوارشی و روده ای و برخی دیگر از اختلالات در طول سفر پیشگیری کند.

وی یادآور شد: برای اطمینان یافتن از سلامت کنسروها، قبل از بازکردن و مصرف کنسرو باید به مدت ۲۰ دقیقه آن را جوشانید.

معصومی با اشاره به اینکه مصرف کاهو و سبزیجات تازه که به دقت ضد عفونی و شسته شده باشد نیز خطر بروز اختلالات گوارشی و روده ای را کاهش می دهد تصریح کرد: پختن مناسب مواد غذایی و پرهیز از نگهداری مواد غذایی پخته شده در کنار مواد غذایی خام و همچنین پرهیز از نگهداری بیش از اندازه غذا در درجه حرارت  محیط، از دیگر اصول تغذیه ای مناسب در تابستان است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از دست زدن به مواد غذایی آماده مصرف و پس از تماس دست ها با مواد غذایی خام و نشسته و مواد زائد و سطوح آلوده باید دست ها را با آب صابون به دقت شست./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.