در طول مسافرت پرونده پزشکی را همراه خود داشته باشید

۲۴م اسفند ،

همراه داشتن پرونده پزشکی خوانا، دارو به اندازه کافی و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط، اصولی می باشند که بیماران قلبی در ایام نوروز باید رعایت کنند.

دکتر محمدرضا حسنی، فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز میزان دسترسی به پزشکان محدود می گردد قطعاً بیماران قلبی در این ایام باید نکاتی در مورد مراقبت های بیماری را رعایت کنند.

وی افزود: بیماران قلبی باید اطلاعات و پرونده پزشکی خوانا همراه با اطلاعات کامل را همراه خود داشته باشند به خصوص اگر می‌خواهند به مسافرت بروند.

دکتر حسنی همراه داشتن دارو به اندازه کافی را از دیگر مواردی دانست که بیماران قلبی باید توجه داشته باشند.واظهار داشت: داروخانه های کل کشور از دادن داروهای بیماران قلبی بدون نسخه پرهیز می‌کنند و باید بیماران قلبی حتما داروهای خود و همچنین داروهای اورژانسی که در موارد ضروری استفاده می گردد را همراه خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه این بیماران هر گونه افراط و تفریط را در برنامه زندگی در این ایام جدی بگیرند عنوان کرد: فعالیت و ورزشهای سنگین منجر به حمله قلبی می گردد و این اشخاص باید با برنامه زندگی خود را در طول این ایام نیز حفظ کنند.

دکتر حسنی مسافرت بیماران قلبی را به شرط رعایت رژیم غذایی صحیح و مصرف داروها در زمان خود را بی خطر دانست و یادآور شد: این بیماران که مسیر طولانی را همراه با اتومبیل خود و یا سواری مسافرت می‌کنند لازم است که هر چند ساعت در جایی متوقف شوند و از بی حرکتی دائمی پرهیز کنند چرا که بی حرکتی در مسیر طولانی سبب ایجاد لخته در خون می گردد.

وی افزود: این بیماران باید از استفاده از غذای خارج پرهیز کنند و از سالم بودن غذای مورد استفاده در طول سفر هم مطمئن شوند.

دکتر حسنی یاداور شد: در صورت ملاحظه هرگونه درد در قفسه و تپش قلب غیر عادی را باید به پزشک ارجاع دهند و از هرگونه ورزش غیر عادی و فعالیت سنگین پرهیز کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.