در مجمع عمومی بانک آینده چه گذشت؟

۲۹فروردین۱۳،

در مجمع عمومی بانک آینده چه گذشت؟ | چاپ |
پنجشنبه ۲۹ فروردین ساعت ۱۴:۵۰

بینا- مجمع عمومی بانک آینده، رأس ساعت ۹:۰۰ صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۲۹/۰۱/، در سالن تلاش وزارت کار و امور اجتماعی، آغاز به‌کار کرد.
به گزارش بینا، در این مجمع که حدود ۸۰ درصد از مؤسسان و پذیره‌نویسان بانک آینده و نمایندگانی از سازمان محترم بورس و اوراق بهادار و بانک محترم مرکزی ج.ا.ایران، شرکت کرده بودند؛ ابتدا جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام‌ا… مجید آغاز و پس از پخش سرود ج.ا.ایران، هیأت رئیسه مجمع انتخاب و رسما، مجمع عمومی مؤسس آغاز به‌کار کرد.
ابتدا، مدیر اجرائی بانک آینده، گزارشی از روند تأسیس بانک مذکور، به استماع مجمع رسانید. وی ضمن ارائه اطلاعاتی از سوابق بانک و عملکرد کمیته‌های ۱۳ گانه تأسیس، اعلام کرد: در حال حاضر، تعداد سهامداران بانک آینده، بالغ بر ۱۸۰۳۰ نفر می‌باشند.
سرمایه بانک مذکور در آغاز تأسیس۰۰۰ ۸ (هشت هزار) میلیارد ریال بوده که ۷۵ درصد آن توسط ۹۲۳۴ نفر از مؤسسان اولیه و مابقی از طریق پذیره‌نویسی عمومی و مشارکت مردم تأمین گردیده است.
پس از گزارش مذکور، مجمع عمومی مؤسس، وارد دستور جلسه گردید. ابتدا آورده غیرنقدی مؤسسان به‌مبلغ  ۳۰۰۰ (سه هزار) میلیارد ریال، به تصویب مجمع عمومی مذکور رسید. سپس پیش‌نویس اساسنامه بانک مطرح و مورد تصویب مجمع قرار گرفت. مجمع، پس از تأئید هزینه‌های تأسیس، هیأت مدیره اصلی و علی‌البدل بانک و متعاقب آن، بازرسان قانونی اصلی و علی‌البدل و حسابرس مستقل بانک را انتخاب و دو روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات را  به‌عنوان روزنامه‌های رسمی بانک آینده، تعیین نمود.
قابل ذکر است؛ که رأی‌گیری در هر مورد، با ورقه به‌عمل آمد و در حضور نمایندگان محترم سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک محترم مرکزی ج.ا.ایران، آرا شمارش و نتایج اعلام شد.
به این ترتیب بانک آینده، از ادغام سهامداران بانک تات و مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی (۷۵ درصد) و ۲۵ درصد پذیره‌نویسی، تشکیل گردید.
قابل ذکر است؛ که بانک آینده پس از اخذ مجوزهای تأسیس و فعالیت از بانک مرکزی ج.ا.ایران، رسما فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.