در مردادماه رخ داد رشد ۱۲۴ درصدی فروش ایران خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در مردادماه رخ داد رشد 124 درصدی فروش ایران خودرو

در مردادماه رخ داد
رشد ۱۲۴ درصدی فروش ایران خودرو

ممتازنیوز: معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو از تولید ۹۰ هزار و ۸۸۳ دستگاه خودرو در پنج ماهه نخست امسال در این شرکت خبرداد.

به گزارش ممتازنیوز، حمیدرضا تقوی نژاد افزود: در این مدت هفت هزار و ۳۸۴ دستگاه خودرو سواری رانا در شرکت ایران خودرو تولید و روانه بازار شده که حدود هشت درصد تولیدات این شرکت را شامل می دهد.
وی ، از افزایش ۱۲۴ درصدی فروش ایران خودرو در مردادماه نسبت به تیرماه امسال خبرداد و گفت: فروش ایران خودرو در مردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.
معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو، در ادامه با اشاره به تشدید تحریم های بین المللی علیه ایران تصریح کرد با تلاش کارکنان و مسوولان ایران خودرو در عرصه های تولید و خودکفایی، فروش خودرو سواری برند ملی رانا در تیرماه سال جاری یک رکود قابل توجهی بر جای گذاشت.
وی افزود: رانا با فروش چهارهزار و ۱۴۸ دستگاه در تیرماه سال جاری و کسب سهم ۳۵ درصدی از فروش این ماه، در جایگاه پرفروش ترین محصول ایران خودرو قرار گرفته است.
معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو میزان فروش این شرکت طی پنج ماهه نخست سال جاری را ۲۵ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: بر خلاف سال گذشته که عراق مقصد بیش از ۹۵ درصد صادرات ایران خودرو بود، در چهار ماهه نخست سال جاری، مقاصد صادراتی ایران خودرو، قزاقستان، ونزوئلا، ترکمنستان و اوکراین بود و برای نخستین بار۳۴ دستگاه رانا به اوکراین و قزاقستان صادر شد.
به گزارش ایرنا، تقوی نژاد در پایان با اشاره به میزان فروش شرکت ایساکو ایران خودرو افزود: فروش تجمعی ایساکو ( شرکت تامین قطعات ایران خودرو ) در چهار ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریالی بوده است.
وی گفت: این فروش نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به سال ۹۰ حدود ۷۷ درصد افزایش داشته است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.