در معاملات امروز “تالار شیشه ای”/گرمای “بورس” فروکش کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گرمای ثبت رکورد ۶۱ هزار واحدی بورس فروکش کرد و نماگر بورس بر عدد ۶۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ “امروز سه شنبه ۵ شهریور ماه” سال ۹۲ بازار سرمایه آخرین ماه فصل گرم تابستان را با گرمای شاخص آغاز کرد و با رشد ۲۷۱ واحدی به عدد ۵۹ هزار و ۵۵۲ واحد رسید.
سومین روز شهریور ماه نیز گرما در تالار شیشه ای به اوج رسید و شاخص با ثبت ۲ رکورد ۶۰ و ۶۱ هزار واحدی، ۱ هزار و ۶۱۰ واحد رشد کرد و روز تاریخی را در کارنامه خود ثبت کرد.
چهارم شهریور ماه تب و تاب بازار سرمایه فروکش کرد و شاخص با ۴۸۳ واحد منفی به عدد ۶۰ هزار واحدی ایستاد وامروز ۵ شهریور ماه شاخص کل که با مقدار ۶۰ هزار و ۷۴۹ واحدی آغاز به کار کرد و با افت ۶۷۲ واحدی و رسیدن به عدد ۶۰ هزار و ۲ واحد به کار خود پایان داد.
در جریان این شاخص امروز نیز شاخص صنعت با افت ۴۴۶ واحدی به عدد ۵۰ هزار و ۶۰۲ واحد، شاخص بازار اول با افت ۷۹۶ واحد به عدد ۴۶ هزار و ۵۰۷ واحد رسید.
شایان ذکر است شاخص بازار دوم علی رغم افت سایر شاخص ها ۲۷۷ واحد رشد به عدد ۱۰۵ هزار و ۹۰ واحد رسید شرکت مخابرات ایران با ۲۹۳ واحد به نماگر را به پایین سوق داد و بانک ملت، بانک پاسارگاد، ملی صنایع مس ایران نیز به ترتیب بیشترین تاثیر را در افت شاخص امروز داشتند.
از نمادهای پربیننده بازار می توان به بانک ملت ، مس،نفت وگاز و پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری آتیه دماوند بودند و بیشترین حجم معامله را پالایش نفت بندرعباس، مدیریت پروژه های نیروگاهی و سایپا به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.