در میان آثار متقاضی شرکت در جشنواره آیینی سنتی امسال، آثار دلنشینی را تماشا کردم

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیته انتخاب آثار شانزدهمین جشنواره بین المللی آیینی سنتی معتقد است: در بین آثار متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر آیینی سنتی امسال، نمایش های خوب و دلنشینی را تماشا کرده است.

به گزارش هنرآنلاین، “بهزاد فراهانی” در گفت و گو با روابط عمومی شانزدهمین جشنواره بین المللی آیینی سنتی بیان می کند: متاسفانه در تئاتر سنتی ما، ذهنیت دور شدن از منابع اصیل پارسی و شرقی وجود دارد، با این حال در آثار شرکت کننده این جشنواره، کارهای درخشانی هم وجود داشت.

وی در خصوص سطح کیفی آثار شهرستانی و تهرانی، اظهار می کند: هفت یا هشت سال است روی نمایش “مشدی عباد” کار می کنم تا با اجرای آن ارادت خودم را به هنرمندان آذری نشان دهم، ولی در بین آثاری که تماشا کردم یک اثر از “مشدی عباد” دیدم که سبب شد پروژه ای را که سال ها به آن پرداخته بودم کنار بگذارم، زیرا همه کارهایی را که من می‌خواستم انجام دهم بسیار بهتر انجام داده بود و طبیعتا دیگر به دنبال آن نمی روم.

وی در ادامه دربارهٔ دیگر آثار شرکت کننده در این جشنواره خاطرنشان می کند: اثر دیگری را تماشا کردم که با بهره گیری از شکسپیر بزرگ در قامت تئاتر خودمان، آراستگی پیدا کرده و بسیار زیبا بود. البته کارهایی هم دیدم که اصلا اصول تئاتر سنتی را رعایت نکرده بودند.

فراهانی در پایان یادآور شد: به آقای روحانی، رئیس جمهور منتخب، گفته ام و دوباره هم تکرار می کنم که طرح من در ارتباط با ایجاد تئاتر ملی در ایران طرح بزرگی است. ما باید در مرکز هر استان، مرکز تئاتر ملی را به وجود بیاوریم و در آن دانشگاهی برای پرورش هنرمندان استان، تاسیس کنیم. این پروژه ای عظیم است که عشق، بودجه و یک رئیس جمهور خلاق می خواهد. ایجاد مرکز تئاتر ملی بدون شک تاثیر عمیقی بر کل تئاتر کشورمان و به ویژه بر تئاتر آیینی سنتی می گذارد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی سنتی از ۲۲ تا ۳۰ شهریورماه با دبیری داود فتحعلی‌بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.