در ناآرامی‌های زاهدان: نابودی ۲۳دستگاه ماشین‌آلات شهرداری زاهدان / ۱۲ بانک هم آتش کشیده شد

ناآرامی‌ها و اغتشاشات زاهدان خسارت زیادی در پی داشت.

در ناآرامی‌های زاهدان: نابودی ۲۳دستگاه ماشین‌آلات شهرداری زاهدان / ۱۲ بانک هم آتش کشیده شد

به گزارش ممتاز نیوز،  فرماندار زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: طی روزهای جمعه و نیم روز شنبه ۱۲ بانک عامل توسط اغتشاشگران در این شهر به آتش کشیده شده است که هشت شعبه به طول کامل طعمه حریق شد.

ابوذر مهدی نخعی اظهارداشت: ۲ دستگاه آمبولانس نیز توسط اغتشاشگران در زاهدان به طور کامل از بین رفته است و ۱۲ تن از کارکنان اورژانس توسط اغتشاشگران مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

وی اظهارداشت: همچنین چهار خودرو اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آتش زده شده و به طور کامل از بین رفته است.

فرماندار زاهدان ادامه داد: سه ایستگاه آتش نشانی در شهر زاهدان توسط مخلان نظم و امنیت تخریب شده است و ماشین‌های آتش نشانی که در مواقع سخت به کمک مردم می‌رفتند، توسط این افراد مورد حمله قرار گرفتند و ۶ تن از کارکنان آتش نشانی در حمله این افراد آسیب دیده اند.

وی بیان کرد: ساختمان سازمان بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان نیز که به روستاییان خدمات رسانی می کند، متاسفانه توسط گروه های اغتشاشگر به آتش کشیده شده است. 

نخعی گفت: قانون و مسیر قانونی شفاف ترین و بهترین مسیری است که هر فرد و جمعی در جامعه سوال و مطالبه‌ای داشته باشد از این مسیر می‌تواند پیگیری کند.

او با تاکید بر اینکه توجه به قانون فصل‌الخطاب همه است و همگان باید قانون را رعایت کنند، اظهارداشت: دستگاه قضایی و نظارتی دقت نظر زیادی دارد و در اقدامات خود بی طرفانه عمل می‌کند؛ بنابراین هر کسی مطالبه‌ای داشته باشد، می تواند از مسیر قانونی پیگیری کند.

فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه صیانت از امنیت مردم و آرامش آنها وظیفه نیروهای امنیتی، نظامی و حاکمیتی کشور است، خاطرنشان کرد: متاسفانه چهار تن از بهترین افراد ما که برای صیانت از امنیت مردم در تلاش بودند، از روز گذشته تا کنون توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند.

نخعی تاکید کرد: جلوی هر گونه اغتشاش که به امنیت مردم لطمه بزند، با تمام توان گرفته خواهد شد.

۲۳دستگاه ماشین‌آلات شهرداری دیگر قابل استفاده نیست

شهردار زاهدان گفت: در پی بروز ناامنی‌های اخیر در شهر زاهدان ۲۳ دستگاه انواع ماشین آلات شهرداری زاهدان اعم از آتش نشانی، پس ماند و ماشین آلات سنگین عمرانی براثر آسیب های وارده توسط افراد ناشناس، دیگر قابل استفاده نیست.

محمد امین براهویی با بیان اینکه برآورد میزان خسارت وارده در حال انجام است، اظهارداشت: این نوع ورود به موضوعات اغتشاش و اقدامات به تخریب اموال عمومی نشان دهنده این است که مردم عادی چنین اقداماتی را قطعا انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در طی روزهای جمعه و شنبه یکی از ایستگاه‌های آتشنشانی زاهدان کاملا طعمه حریق شد که در این حادثه ماشین آلات این ایستگاه از بین رفت.

شهردار زاهدان بیان کرد: همچنین در حادثه دیگر دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی در حین امدادرسانی و اطفای حریق دچار آسیب جدی شد و آتش نشان نیز مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در پی ناامنی شبانه روز گذشته خسارت زیادی به ماشین آلات شهرداری وارد شد؛ این در حالی است که شهرداری زاهدان به دلیل شرایط درآمدی از وضعیت مناسبی برخودار نیست.

براهویی افزود: بروز اتفاقات اخیر و خسارت وارد کردن به اموال عمومی نشان می‌دهد صف اغتشاشگران از مردم عادی جداست.

وی تصریح کرد: همچنین ماشین آلات جمع آوری زباله در زاهدان در نقاط مختلف توسط مخلان امنیت به آتش کشیده شد که این سبب شده است شهرداری زاهدان در زمینه جمع آوری زباله در محلات دچار مشکل شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.