در همخوانی با آسمان در کتابخانه و موزه ملی ملک

۱۱م آذر ،

در ادامه طرح غنی سازی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، کتابی دیگر با عنوان ” در همخوانی با آسمان ” به مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک افزوده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک؛ در ادامه طرح غنی سازی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، کتابی دیگر با عنوان ” در همخوانی با آسمان ” به مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک افزوده شد.

” در همخوانی با آسمان ” شاید اولین پژوهش گسترده ای  باشد که در خصوص یکی از حوزه های جذاب نجوم، اسطرلاب،  در تمدن اسلام شکل گرفته است. این پژوهش بر اساس بیش از ۵۰۰ نسخه خطی است که برای اولین بار توسط دکتر دیوید کینگ مورد بررسی قرار گرفته اند.
دیوید کینگ متولد ۱۹۷۲ میلادی و فارغ التحصیل رشته ادبیات و زبان های شرقی در درجه دکتری است. وی از سال ۱۹۸۵ میلادی در دانشگاه گوته در فرانکفورت آلمان به تدریس تاریخ علم پرداخته و مقالاتی در حوزه اختر شناسی و ابزار و آلات نجوم  در تمدن اسلام منتشر کرده است.
گفتنی است؛‌ کتاب حاضر برای استفاده علاقه‌مندان به این حوزه از دانش اختر شناسی، در بخش کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره ۵۲۰٫۹۱۷۶۷۱ K52I 2004 v.2  در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.