در هنگام استفاده از سرویس های آب خوری دقت کنید

۱۹اردیبهشت،

پزشکان اخطار می دهند که با رسیدن فصول گرم و افزایش استفاده از سرویس های آب خوری عمومی، اشخاص بسیار مواظب انتقال بیماری های واگیر از طریق این آب خوری ها باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ اشخاص می بایست مواظب باشند تا تنها از آب خوری هایی که تمیز می باشند استفاده نمایند و دهان خود را به بدنه ی دستگاه آب خوری نچسبا‌نند، قبل از مصرف آب اگر امکان پذیر است شیر آب خوری را بشورند و یا حتما از لیوان شخصی خود استفاده نمایند.

گفتنی است از جمله ی بیماری هایی که به این طریق منتقل می گردد وبا ست، همینطور آلودگی دهان اشخاص سیگاری که از دستگاه آب خوری استفاده کرده اند می تواند سبب انتقال سموم سیگار که به بدنه ی دستگاه چسبیده است به اشخاص غیر سیگاری شود.

پزشکان پیشنهاد می کنند تا بویژه والدین بر کودکان خود نظارت داشته باشند و سعی کنند تا از تمیز ترین آب خوری برای آنها آب تهیه نمایند و یا اگر جایی را پیدا نکردند از سایر مایعات مانند آب های معدنی بهداشتی و یا آبمیوه های کم شیرین برای دفع تشنگی آنها استفاده کنند و هرگز از آب های چاه که بویژه برای مصارف باغبانی استفاده می گردد برای شرب استفاده نکنند./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.