در ورزشگاه ها به روی تماشاچیان تونسی بسته شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس(وات)، وزیر ورزش و جوانان تونس گفت که همه بازی های باقی مانده از فصل گذشته مسابقات لیگ فوتبال این کشور بدون تماشاچی برگزار خواهد شد.

‘ طارق ذیاب’ با ابراز تاسف از ‘ حادثه دردناکی’ که در ورزشگاه المپیک شهر سوسه تونس هنگام مسابقه دو تیم الترجی و النجم الساحلی رخ داد، گفت که بعداز انقلاب فوتبال تونس به این گونه حوادث افتخار نمی کند.

وی با بیان اینکه ، برخی اطلاعات دریافتی حاکی از قصد برخی عناصر برای ایجاد آشوب و هرج ومرج در صورت شکست تیم النجم الساحلی بود، تاکید کرد : با تمام کسانی که ثابت شود در این آشوب و هرج و مرج دست داشته اند با اشد مجازات از جمله محکومیت زندان برخورد خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان تونس خاطرنشان کرد که عاملان هرج و مرج و آشوب قطعا از طرفداران تیم النجم الساحلی نبوده بلکه اعضای باندهای فاسدی بوده اند که درصدد ایجاد آشوب و ناآرامی در تونس هستند.

طارق ذیاب تصریح کرد: برغم حادثه ورزشگاه المپیک سوسه، تلاش می شود که مسابقات لیگ فوتبال تونس در فصل آینده ۲۰۱۲- ۲۰۲۲ در زمان مقرر و در ماه نوامبر آینده و با حضور تماشاچیان شروع شود.

مسابقه دو تیم فوتبال تونسی ‘ النجم الساحلی’ و میهمانش ‘ الترجی’ در چارچوب رقابت های انتخابی بازی های جام قهرمانان آفریقا با ورود تماشاگران به داخل زمین نیمه کاره ماند.

این مسابقه شامگاه شنبه در ورزشگاه المپیک شهر سوسه بعداز ورود تماشاگران تیم میزبان ( النجم الساحلی) به درون زمین بدستور داور ساحل عاجی متوقف شد.

این مسابقه در حالی ۲۰ دقیقه به پایان وقت قانونی در نیمه دوم نیمه کاره ماند که تیم میهمان ( الترجی) و قهرمان دوره گذشته مسابقات قهرمانان آفریقا با نتیجه ۲ بر صفر پیش بود.

‘ دیزیریه’ داور ساحل عاجی بعد از مشورت و رایزنی با نیروهای امنیتی تصمیم گرفت که از ادامه بازی جلوگیری کند.

نیروهای امنیتی و پلیس شهر سوسه تونس برای جلوگیری از ادامه خشونت ها و ناآرامی ها و متفرق کردن تماشگران خشمگین از گاز اشک آور استفاده کردند.

‘ رضا شرف الدین’ رییس باشگاه النجم الساحلی گفت که به بازیکنان دو تیم و داوران مسابقه سالم آسیبی نرسید.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۲۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.