در پی اعتراض جهانی،اینستاگرم عقب نشینی کرد

۳ م دیماه ،

فاوانیوز: کمپانی به اشتراک گذاری عکسها از طریق اسمارتفون و تبلت – اینستاگرم – در یک عقب نشینی کامل ضمن عذر خواهی از کاربران اعلام کرد ToS (یا ToU /Terms of Use) خود را به سال ۲۰۱۰ باز می گرداند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از خبر آنلاین؛ کوین سیستروم موسس پایگاه اینترنتی اینستاگرم که جزیی از فیس بوک شده در تازه ترین قوانین و مقررات پایگاه اینترنتی، به کاربران اعلام کرده بود ممکن است تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران را به شرکتهای تبلیغاتی بفروشد. کاربران پس از شنیدن این خبر اعتراضات جدی به این موضوع کردند و کوین در وبلاگ خود نوشت کمپانی متبوعش چنین کاری نخواهد کرد.

اعتراضات ادامه یافت و کاربران به سرعت اکانت ها و تصاویر خانوادگی و شخصی به اشتراک گذاشته شده را از روی پایگاه اینترنتی پاک کردند.

گفته می گردد بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر روی اینستاگرم اکانت داشته و تصاویر خود را share کرده بودند. کمپانی با بحران جدی روبرو شد و پس از اینکه دید فوج عظیمی از مردم معترض در حال پاک کردن اکانت های خود از روی پایگاه اینترنتی می باشند، بلافاصله از مواضع خود عقب نشسته و جمعه شب به وقت محلی در امریکا اعلام کرد Tos/Terms of services یا ToU/Terms of Use قوانین و مقررات پذیرفته شده توسط کاربر هنگام استفاده از سرویس های یک پایگاه اینترنتی) خود را به حالت قدیمی و مربوط به سال ۲۰۱۰ باز می گرداند تا کاربران مطمئن شوند همه چیز به حالت سابق باز گشته است.

اینستاگرم سال ۲۰۱۰ برای کاربران موبایل و اسمارتفون و تبلت ایجاد شد. کاربران عکسها و تصاویر گرفته شده با گوشی خود را از طریق این پایگاه اینترنتی به اشتراک می گذاشتند. اینستاگرم به سرعت محبوب شده و مردم به جای دردسرهای ناشی از اتصال تبلت به پی سی و یا استفاده از طرق وقت گیر برای ارسال تصاویر، از این پایگاه اینترنتی استفاده می کردند.
فیس بوک وقتی از این محبوبیت اطلاع پیدا کرد، پایگاه اینترنتی اینستاگرم را خرید و سعی کرد از قدرت و نفوذ پایگاه اینترنتی بین کاربران استفاده کند.

کوین سیستروم ضمن معذرت خواهی رسمی گفت قواعدی که سبب سوء تفاهم شده از روی پایگاه اینترنتی برداشته شده است و این شامل قوانین تازه دربارهٔ شرکتهای تبلیغاتی است که ممکن بود از عکسهای کاربران استفاده کنند.

البته وی در پایان گفت نسخه به روز شده ToS روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ پیاده خواهد شد.

همین که پایگاه اینترنتی بزرگی مانند اینستاگرم عقب نشینی کرده خود نوعی پیروزی برای کاربران تلقی می گردد که حاضر نیستند تحت هر عنوانی تصاویرشان فروخته شود.
 
منبع: انگجت

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.