در ۲۰۱۲ میلادی ۵۴۵ میلیون گوشی هوشمند عرضه شده است

۱۴ام بهمن ،

فاوانیوز: تلفن‌های همراه، جزو ابزار ضروری هرفردی محسوب می‌شوند و به همین سبب رشد عرضه آنها در بازار طبیعی است.

مرکز تحقیقاتی IDC در پایان بررسی تازه خود اعلام کرد که تولیدکنندگان تلفن‌همراه در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی درمجموع ۴/۲۱۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را روانه بازار کرده‌اند که این رقم معادل ۵/۴۵ درصد تمام تلفن‌های همراه عرضه شده در این دوره زمانی محاسبه می‌شود و رکوردی تازه در این زمینه است.

به گزارش فاوانیوز به نقل از ایتنا؛ به نقل از این مرکز تحقیقاتی، در فصل پایانی سال قبل عرضه گوشی‌های هوشمند نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۵/۳۹ درصدی داشته است.

در این دوره زمانی در مجموع ۲/۵۴۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شده است که این رقم نیز رشد ۱/۱۰ درصدی صادرات جهانی گوشی نسبت به سال ۲۰۱۱ را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها همچنین نشان داده است که در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ میلادی بازار جهانی تلفن‌همراه در مجموع رشد ۹/۱ درصدی داشته است مصادف شدن این دوره زمانی با تعطیلات پایانی سال میلادی سبب شده تا تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه شده در این دوره زمانی با گوشی‌های معمولی برابری کند.

در این دوره سه ماهه مجموعا ۵/۴۸۲ میلیون دستگاه تلفن‌همراه به بازار جهانی عرضه شده که این رقم نسبت به ۴/۴۷۳ میلیون دستگاه تلفن‌همراه که در سال ۲۰۱۱ میلادی وارد بازار جهانی شده بود بیشتر است.

میزان صادرات تلفن‌همراه در سال قبل کاهش ۲/۰ درصدی داشته است و با این روند در کل این سال ۷/۱ میلیارد دستگاه تلفن‌همراه در سراسر جهان عرضه شده است.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.