دزدان آلبوم خشایار اعتمادی به دام افتادند

برترین مجله اینترنتی ایران

تماشا: خشایار اعتمادی برخی حرف و حدیث ها را در هفته های اخیر به دنبال داشت. برخی اعتقاد داشتند که این خواننده در واگذاری آلبومش به شرکت ها سختگیری های فراوانی داشته و همین باعث شده این آلبوم همچنان بلاتکلیف باشد.

عده ای هم اعتقاد داشتند که ریزه کاری های آلبوم هنوز تمام نشده و همین بهترین دلیل برای تعویق در انتشار این آلبوم بوده است ولی پیگیری خبرنگار «تماشا» در این باره به واقعیاتی ختم شد که شاید کمتر کسی می توانست در بدترین حالت ممکن هم حدسش را بزند.

ماجرا از این قرار بود که اعتمادی در یکی از استودیوهای تهران کارهای آلبومش را انجام داده ولی در نهایت از کیفیت کار، بدقولی ها و سرعت پیشروی کارها رضایت نداشته و تصمیم گرفته همه این مراحل را در استودیوی دیگر انجام دهد.

این تصمیم که با تسویه حساب اعتمادی نیز توام شده بود، باعث شد یکی از عوامل آن استودیو دلخور شده و به این تصمیم اعتراض کند. اما اعتمادی روی تصمیم خود پافشاری کرده و همین باعث شده فرد مذکور، با همدستی شخصی دیگر سعی در اخاذی از خشایار اعتمادی کند که با اقدام به موقع این خواننده ماجرا خیلی زود و از سوی پلیس «فتا» ختم به خیر شده و دزد آلبوم همراه همدستش دستگیر شوند.

دزدان آلبوم خشایار اعتمادی به دام افتادند

فلاش بک

دو هفته پیش بود که «تماشا» در گزارشی به انتشار غیرقانونی قطعه دوصدائه خشایار اعتمادی و رضا صادقی پرداخت و نارضایتی این دو خواننده از این اتفاق را منتشر کرد. اتفاقی که به زعم خیلی ها با لقب «لو رفتن» از آن یاد شد تا مخاطبان موسیقی به این فکر بیفتند که چطور ممکن است قطعه ای به این مهمی در اختیار کسی به جز صاحب اثر باشد.

حالا پس از دو هفته اعتمادی درباره این ماجرا می گوید: «از همان موقع که این قطعه منتشر شد، پیغام های تهدیدآمیزی را در صفحه شخصی ام دریافت می کردم که در آن افرادی ناشناس، با طلب رقم های سنگین از من، ادعا می کردند که در صورت عدم پرداخت این ارقام، تمام آلبوم «تو محکومی به برگشتن» را روی اینترنت منتشر خواهند کرد. من ماجرا را زیاد جدی نگرفتم و چند روزی همینطور سپری شد تا اینکه متاسفانه قطعه دوصدائه من با رضا صادقی منتشر شد تا به نوعی خطر را حس کنم.»

قطعات آشنا

اعتمادی در توضیح ادامه ماجرا می گوید: «بلافاصله با پلیس فتای ناجا ماجرا را در میان گذاشتیم و دوستان ماجرا را در دست گرفتند تا خدایی نکرده کار به یک جنجال فرهنگی کشیده نشود.

در این بین باز هم پیغام های مشکوک روی صفحه شخصی من ادامه داشت و به مرور قطعات آلبوم را یکی پس از دیگری روی صفحه من قرار می داد تا نشان دهد حرف ها و ادعاهایش صحت دارد. کار ناراحت کننده ای هم که باعث شد من به شدت عصبی شوم این بود که فرد مزبور ملودی قطعات را با صدای خواننده های دیگر و گمنام منتشر می کرد تا به نوعی تهدیداتش تاثیرگذارتر شود.»

آلبوم پرهزینه

اعتمادی درباره هزینه هایی که برای این آلبوم شده نیز گفت: «مبالغ زیادی برای این محصول فرهنگی هزینه شده و همین باعث شده بود که به شدت از لو رفتن آن نگران باشم. به خاطر همین هر لحظه پیگیر ماجرا بودم. یک روز ساعت ۵ صبح بود که باز هم دو قطعه دیگر روی صفحه ام قرار گرفت با شماره حسابی که خواهان واریز پول به آن شده بودند. همان لحظه با افسر پرونده ام تماس گرفتم و ماجرا را با ایشان در میان گذاشتم. دوستان پلیس فتای ناجا هم با استفاده از شواهد و مدارکی که با پیگیری های خودشان به دست آورده بودند، رد سارق را گرفتند و تا ظهر همان روز سارق آلبوم دستگیر شد.

 اما ماجرا زمانی ناراحت کننده تر شد که من فهمیدم سارق دستگیر شده از عوامل یکی از استودیوهایی بود که ضبط اولیه آلبوم در آن صورت گرفته بود و من به دلیل عدم رضایت از کیفیت، تصمیم گرفتم آن را به استودیوی «ایمان حجت» ببرم و دوباره کارهای نهایی آلبوم را انجام دهم. این شخص با همدستی یک نفر دیگر سناریوی این ماجرا را طرح ریزی کرده بودند که دو ساعت پس از دستگیری فرد اول، نفر دوم هم با پیگیری ماموران پلیس فتای ناجا و دادسرای ویژه جرایم رایانه ای، دستگیر شد.»

آلبوم جدید

اعتمادی در انتهای صحبت هایش درباره تاریخ نهایی انتشار آلبومش به تماشا گفت: «کمی تمرکزم در این اواخر به هم خورد و باعث شد همه وقتم را برای پیدا کردن و دستگیری دزدان فرهنگی بگذارم که مبادا ضایعه ای فرهنگی پیش بیاید و آلبوم من هم قربانی شود. ولی همه سعی ام این است که تا اواخر مهر کار در بازار موسیقی کشور منتشر شود. از طرف خودم و رضا صادقی عزیز که این روزها لحظه به لحظه پیگیر اتفاقات پیش آمده بود، از پلیس فتای ناجا و دادسرای ویژه جرایم رایانه ای تشکر می کنم که به علت اهمیت ماجرا به صورت ویژه و خارج از نوبت به پرونده من رسیدگی کردند و در کمترین زمان ممکن توانستند به نتیجه برسند. امیدوارم این قبیل اتفاقات در جامعه هنری برای هیچ هنرمندی پیش نیاید و هنرمندان داخلی در نهایت آرامش بتوانند به فعالیت شان ادامه دهند.»


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.