دزدها، خودروها را درهم کوبیدند

۲۶م دیماه ،

ممتازنیوز: دو عضو یک باند چهار نفره که اموال داخل خودروهای مردم را در شهرری سرقت می‌کردند، در پی تعقیب و گریز پلیسی و تصادف با سه خودروی پارک شده در خیابان متوقف و دستگیر شدند. متهمان در بازجویی پلیسی علاوه بر ۲۰۰ فقره سرقت، به کیف‌قاپی‌های متعددی نیز اعتراف کردند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، با ارائه شکایتی از سرقت اموال داخل خودرویش خبر داد و گفت: صندوق عقب خودرویم تخریب و پول، گوشی تلفن همراه، مدارک هویتی‌ام و مدارک خودرو سرقت شده است.

در پی این شکایت، اشخاص دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران در بررسی پرونده‌ها و اطلاعات به دست آمده از شاکیان، متوجه شدند اموال مالباخته‌ها به یک شیوه سرقت شده است.

در ادامه با این فرضیه که این سرقت‌ها باندی انجام می‌شود، جستجوی ماموران ادامه یافت تا این‌ که چند شب پیش ماموران کلانتری ۱۳۱ شهرری هنگام گشتزنی به یک خودروی پراید که سه سرنشین جوان داشت، ظنین شدند و برای مشخص شدن هویت مالک آن، به استعلام از سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی پرداختند که معلوم شد این خودرو ساعاتی پیش در یکی از محله‌های جنوبی تهران سرقت شده است.

در این مرحله، ماموران با اطمینان از سارق بودن مردان جوان، با اخطار از آنها خواستند تسلیم شوند، اما متهمان بدون توجه به اخطار‌های پلیس، متواری شدند.

فرار متهمان سه خودرو را در هم کوبید

در پی فرار متهمان، ماموران به تعقیب آنها پرداختند تا این که سارقان به سمت خیابان خزانه تغییر مسیر دادند. در حالی که تعقیب و گریز پلیسی ادامه داشت، راننده خودروی پراید به دلیل سرعت بالا نتوانست خودرو را کنترل کند و پس از تصادف با سه دستگاه خودروی پارک شده در خیابان و تخریب آنها، متوقف شد.

در این هنگام متهمان با جا گذاشتن خودروی مسروقه در محل، پا به فرار گذاشتند و ماموران در ادامه تعقیب و گریز، موفق شدند دو نفر از آنها را دستگیر کنند، اما یکی از آنها موفق به فرار شد.

متهمان با انتقال به کلانتری در بازجویی مقدماتی ادعا کردند، برای خرید مواد مخدر به شهرری آمده بودند، اما با پی بردن به حضور ماموران، می‌خواستند محل را ترک کنند که موفق نشده و دستگیر شدند.

در مرحله بعدی تحقیقات، معلوم شد یکی از متهمان سابقه سرقت داشته و شش ماه پیش از زندان آزاده شده است.

با مشخص شدن این موضوع، دو متهم جوان در اختیار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و اعتراف کردند به صورت گسترده سرقت می‌کرده‌اند.

اعتراف به ۲۰۰ فقره دزدی

یکی از متهمان با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت: به اتهام دزدی در زندان بودم و شش ماه پیش آزاد شدم و با همدستی سه نفر از دوستانم ـ که یکی از آنها جاعل حرفه‌ای است ـ سرقت‌هایمان را از سر گرفتیم؛ به طوری که در سه راهی ورامین، میدان شهرری، خیابان ۲۴ متری، دیلمان، دولت‌آباد و میدان نماز، خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی را شناسایی و لوازم داخل خودرو از جمله ضبط و پنل، پول، مدارک و گوشی تلفن همراه را سرقت می‌کردیم.

متهم گفت: تاکنون ۲۰۰ فقره اموال داخل خودرو‌ها را سرقت کرده‌ایم. متهم دربارهٔ کیف‌قاپی‌هایشان هم گفت: در ساعات خلوت ظهر، با دو دستگاه موتورسیکلت، خودروهایی که شیشه‌شان باز بود و پشت چراغ قرمز توقف می‌کردند در کمتر از یک دقیقه در عقب خودرو را باز و اموال را سرقت و خلاف جهت خیابان فرار می‌کردیم.

سرهنگ رستمی، رییس پلیس پایگاه نهم آگاهی تهران در شهرری در این باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف متهمان به ۲۰۰ فقره دزدی و نیز کیف‌قاپی‌های متعدد، تحقیقات تکمیلی از آنها و جستجو برای دستگیری دو عضو فراری این باند ادامه دارد.

وی با اخطار به شهروندان از آنها خواست از قرار دادن اموال اعم از پول و اسناد و مدارک در صندوق عقب خودرو جدا خودداری کنند و هنگام تردد در خیابان‌ها کیف و اموالشان را در صندلی عقب خودرو قرار ندهند. همچنین با بستن شیشه‌ها و قفل کردن درهای عقب خودروهایشان، مانع از وقوع دزدی شوند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.