دزدی هکرها از اطلاعات شش میلیون کاربر فیس‌بوک

۰۱ تیرماه ۱۳،

هکرها با سواستفاده از یک نقص امنیتی در پایگاه اینترنتی فیس بوک در یک سال اخیر به اطلاعات خصوصی شش میلیون کاربر فیس بوک دسترسی داشته‌ اند.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، مدیران شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرده‌اند که یک آسیب پذیری نرم افزاری سبب شده تا آدرس ایمیل و شماره تلفن شش میلیون کاربر این پایگاه اینترنتی به دست کلاهبرداران دنیای سایبر بیفتد.
 
فیس بوک می گوید هیچ اطلاعات مالی یا اطلاعات حساس دیگری به دست هکرها نیفتاده است و مدرکی در دست نیست که نشان دهد این آسیب پذیری به شیوه خطرناک‌تری مورد سواستفاده قرار گرفته باشد. مسئولان فیس بوک اذعان کرده اند که افشای این مساله آنها را ناراحت و دستپاچه کرده است.
 
فیس بوک با کاربرانی که دچار مشکل یاد شده می باشند از طریق ایمیل تماس گرفته و دستورالعمل های لازم را ارائه نموده است. این شرکت مدعی شده تاثیرات منفی این آسیب پذیری در حد محدودی است ولی برای حفظ حریم شخصی کاربران نهایت دقت در آینده به عمل می آید.
 
مشکل یاد شده تنها برای کاربرانی پیش آمده که تلاش کرده اند با استفاده از ابزاری موسوم به DYI تمامی اطلاعاتی که در آرشیو خود داشته‌اند را بارگذاری کنند. البته این اولین بار نیست که حفره های نرم افزاری پایگاه اینترنتی فیس بوک کاربران آن را به دردسر می اندازد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.