دستاورد نمایندگان جامعه کارگری در سازمان بین المللی کار باید محسوس باشد

‘حمید حاج اسماعیلی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، افزود: متاسفانه در سال های گذشته دستاوردهای نمایندگان کارگری در اجلاس سالانه سازمان بین المللی کار محسوس نبوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که امسال در اجلاس سازمان بین المللی کار مطرح شده در خصوص بیکاری جوانان است، اظهار داشت: نمایندگان کارگری کشورمان می توانند از تجربه دیگر کشورها برای حل معضل بیکاری به ویژه بیکاری جوانان، استفاده کنند.

وی در ادامه بیان داشت: با بومی سازی برخی از تجربیات دیگر کشورها، شاید بتوان راه حلهای مثبت و مناسبی در خصوص کاهش بیکاری در ایران اتخاذ کرد.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: هم اکنون سالانه یک میلیون و یک صد هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جوان وارد بازار کار کشور می شوند و این در حالی است که نرخ بیکاری جوانان در کشور بالا است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در اجلاس سال جاری سازمان بین المللی کار به موضوع بحران اقتصادی کشورهای غربی توجه خاصی می شود، گفت: راهکارهایی که برای برون رفت از این بحران ها مطرح می شود را می توان برای حل مشکل بنگاه هایی که در کشور با چالش مواجه هستند، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ایران عضو سازمان بین المللی کار است تا در چنین شرایطی از این سازمان کمک و همفکری دریافت کند، تاکید کرد: صرف حضور نمایندگان در اجلاس سالانه سازمان بین المللی کار در صورتی که دستاوردی به همراه نداشته باشد، هزینه ای بیهوده است.

حاج اسماعیلی در ادامه بیان داشت: جامعه کارگری کشور در انتظار است که نمایندگان آنها از این اجلاس حداقل های ممکن را برای حل مشکل اشتغال و بیکاری به ارمغان بیاورند.

به گفته ی این عضو فعال جامعه کار کشور ، نمایندگان کارگری باید در خصوص مسالئل صنفی با دیگر کشورها گفت و گو کنند و از تجربیات آنها در حل مشکل بیکاری یاری بگیرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه موضوع اشتغال زنان به طور وسیعی از سوی سازمان بین المللی کار پیگیری می شود، افزود: زنان در ایران با افزایش تحصیلات و شرایط خاص اقتصادی نیازمند حضور در فعالیت های اقتصادی هستند، اما متاسفانه هنوز بازار کار کشور برای این حضور آمادگی ندارد و این در حالی است که نرخ بیکاری زنان جوان در کشور بیش از ۴۰درصد است.

به گفته ی حاج اسماعیلی، ایجاد اشتغال، حل مشکل بنگاه های اقتصادی و همچنین اشتغال زنان از مصادیق کار شایسته است که باید در کشور پیگیری شود.

وی تاکید کرد: نمایندگان کارگری که در اجلاس امسال سازمان بین المللی کار حضور دارند، باید به عنوان یک فرصت طلایی از این حضور استفاده کنند و از کارشناسان و خبرگان این سازمان در خصوص حل برخی مسائل مشاوره بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: نمایندگان جامعه کارگری باید با کوله باری از تجربه دیگر کشورها در زمینه کار به کشور برگردند، در غیر اینصورت حضور آنها فقط هزینه های بیهوده ای را به کشور تحمیل کرده است.

یکصدو یکمین اجلاس بین المللی کار از روز دهم خرداد ماه جاری در شهر ژنو سوئیس آغاز به کار کرد و تا روز ۲۶ خرداد ماه جاری به فعالیت خود ادامه می دهد.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۵۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.