دستبرد هکرها به هزاران خودپرداز در جهان

۲۰اردیبهشت،

یک گروه هکری بین‌المللی موفق به سرقت حدود ۴۵ میلیون دلار پول از هزاران دستگاه خودپرداز در نقاط مختلف جهان شده است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از گلوبال پست نوشت: این حملات با دقت بالایی هماهنگ شده و به طور همزمان در عرض چند ماه در نقاط مختلف جهان اتفاق افتاده است.

تاکنون هفت نفر در آمریکا به جرم ارتباط با این حملات دستگیر شده اند. هکرها برای انجام این حملات از کارت های مغناطیسی تقلبی که با دقت جعل شده، استفاده کرده اند.

رییس گروه هکری مسئول این حمله در آمریکا فردی به نام آلبرتو یوسی لاجودپنا است که یک ماه قبل خبر مرگ او در جمهوری دومینیکن انتشار یافته بود. اما حال مشخص شده که وی زنده بود و در حال طراحی این عملیات هکری بوده است.

تعداد دقیق اشخاصی که در ارتباط با این حمله در نقاط دیگر جهان دستگیر شده اند هنوز اعلام نشده است. هکرها در هفت ماه اخیر توانسته بودند به شبکه های رایانه ای مالی در کشورهایی همچون آمریکا، هند، عمان، امارات متحده عربی و … نفوذ کنند و اطلاعات لازم برای هک کردن دستگاه های خودپرداز را جمع آوری کنند.

این اشخاص با کارت هایی که طراحی کرده بودند توانسته بودند بیش از مبالغ قابل برداشت با استفاده از کارت های اعتباری از حساب های مردم برداشت کنند که همین امر به شناسایی آنها کمک کرد. یکی از این اشخاص تنها در عرض یک روز ۲٫۸ میلیون دلار از حساب های مختلف برداشت کرده بود.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.