دسترسی به ۱۰ بانک اطلاعاتی درکشور ممکن می‌شود

۱۹اردیبهشت،

رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیک از اجرای طرح پایلوت پورتال ایران مردم، در استان قزوین خبر داد و گفت: مشکلات خدمات دهی این پورتال رفع شده و ظرف ۲ هفته آینده به تمام استان‌ها تعمیم داده می‌شود.

دکتر احمد بزرگیان رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیک با اشاره به اینکه معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور و سازمان فناوری اطلاعات ایرانی به اشتراک گذاری بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به مردم را انجام میدهند به خبرنگار فناوریهای نوین باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کشور است و پس از اعلام سازمان فناوری اطلاعات برای ارتباط دستگاه‌ها در بستر این شبکه به تمامی ارگان‌های مربوطه اطلاع‌رسانی لازم انجام شد.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات سوئیچ IX را به عنوان یک سوئیچ مرکزی برای اشتراک‌ گذاری بانکهای داده‌ای دستگاه‌ها در نظر گرفت و جلسات لازم را برای آغاز کار با دستگاه‌ها برقرار کردیم.

بزرگیان ادامه داد: کار با  سازمان ثبت احوال به عنوان اولین ارگانی که محور همه خدمات و احراز هویت وتائید است آغاز شده و چنان چه سازمان فناوری اطلاعات این بانک اطلاعاتی را با بسیاری از دستگاه‌های خدمات دهنده مشترک شود تائید بسزایی در کاهش هزینه‌ها، صرف زمان و تردد رفت و آمدها خواهد داشت.

رئیس کمیته تخصصی دولت الکترونیک با بیان اینکه دسترسی به حداقل ۱۰ بانک اطلاعاتی تا ۲ هفته آینده امکان پذیر می‌شود خاطر نشان کرد: این بانک‌های اطلاعاتی شامل بیمه‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و تمام مراکز مورد نیاز مردم است که هنگام مراجعه به دستگاه‌ها تنها ارائه یک کد ملی برای انجام امور کافی است.

وی یاد آور شد: با فعال شدن شبکه ملی اطلاعات و به اشتراک گذاری داده‌ها دیگر محوریت پهنای باند نخواهیم داشت زیرا تمامر کارها در داخل کشور انجام می‌شود بنابراین سرعت دسترسی نیز بطور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.