دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی عادلانه‌تر می‌شود

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر تلاش برای کاهش محرومیت در کشور، از برنامه ریزی برای توسعه عدالت محوری در مناطق محروم کشور تا سال ۱۴۰۴ و ایجاد زمینه‌های دسترسی عادلانه مردم این مناطق به خدمات حوزه سلامت خبر داد.

دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی عادلانه‌تر می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، سعید کریمی سه‌شنبه ۲۶ بهمن در مراسم بهره برداری از بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت شهرستان نی‌ریز، همکاری مجموعه وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) را نشان دهنده هم افزایی سازنده دو مجموعه در نظام دانست.

کریمی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت امام علی(ع)، با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از خدمات سلامت در استان فارس، این امر را گویای اهمیت این استان در حوزه سلامت کشور دانست و افزود: بیمارستان شهدای سلامت بنیاد برکت در نی ریز، یکی از افتخارات حوزه سلامت و حاصل همکاری و هماهنگی دو مجموعه وزارت بهداشت و بنیاد برکت است.

او با بیان اینکه همه ما سربازان نظام هستیم که لازم است در کنار یکدیگر، هدف خدمت به مردم را به پیش ببریم؛ شعار وزارت بهداشت را «عدالت در تعالی نظام سلامت» خواند که همه اقدامات این مجموعه در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تلاش برای کاهش محرومیت در کشور، از برنامه ریزی برای توسعه عدالت محوری در مناطق محروم کشور تا سال ۱۴۰۴ و ایجاد زمینه‌های دسترسی عادلانه مردم این مناطق به خدمات حوزه سلامت خبر داد.

کریمی ایجاد زیرساخت‌های جدید را به منزله ایجاد فرصتی برای بهره وری‌های بهتر از مراکز قدیمی دانست و افزود: با نظر مسوولان سلامت استان فارس، از بیمارستان قدیم این شهرستان نیز همچنان در حوزه سلامت استفاده می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح موضوع نیاز شهرستان نی‌ریز به راه‌اندازی دستگاه MRI از پیگیری این موضوع با ارزیابی شاخص‌های مورد نظر خبر داد.

او با بیان اینکه وزارت بهداشت هم اکنون در اوج بحران کرونا قرار دارد، اظهار کرد: همکاران ما در بیمارستان‌های کشور روزانه پذیرای بیش از ۶۰ هزار مورد مراجعه هستند و به طور متوسط، بیش از چهار هزار بیمار جدید در روز بستری می‌شوند.

کریمی ادامه داد: این حجم گسترده خدمات به همت پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت کشور ارائه می‌شود که با همه دشواری‌ها و محدودیت های مالی، کماکان در حال خدمت رسانی به مردم هستند؛ این در حالی است که در بحران کرونا، در بسیاری کشورهای اروپایی با وجود امکانات پیشرفته، مردم در پشت بیمارستان‌ها در انتظار خدمت بودند، اما در ایران با تلاش شبانه روزی و دلسوزانه، هیچ بیماری از خدمت محروم نماند.

کریمی، شیراز را یکی از قطب‌های بزرگ پزشکی در کشور و منطقه دانست که باید با نگاه ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد و گفت: لازم است با توسعه زیرساخت‌ها، به سمت مگاهاسپیتال پیش برویم که این امر نیازمند کمک و همکاری تمامی سازمان ها و خیرین حوزه سلامت است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.