دسترسی به مراقبت و درمان صحیح سل میسر نیست

بر طبق گزارش های جهانی، تشخیص مناسب سل با مشکلات زیادی مواجه بوده و دسترسی به مراقبت و درمان صحیح بیماری سل در جهان به سادگی میسر نیست.

علیرضا توسلی، استاد یار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: درحال حاضر مشکلات و چالش های زیادی در خصوص پیشگیری، تشخیص، مراقبت، درمان و کنترل بیماری سل در جهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماری سل در اغلب موارد خیلی دیر تشخیص داده می شود تصریح کرد: متاسفانه بیماران مبتلا به سل در هنگام تشخیص بیماری بد حال هستند و روند مراقبت و درمان آنها دشوار است.

توسلی اظهار داشت: تشخیص، مراقبت و درمان سل در اغلب مناطق دنیا به هیچ عنوان مناسب نیست و بسیاری از کشورها هزینه های سرسام آوری را صرف اینگونه موارد می کنند.

وی تاکید کرد: بر طبق گزارش های جهانی، تشخیص مناسب سل با مشکلات زیادی مواجه بوده و دسترسی به مراقبت و درمان صحیح بیماری سل در جهان به سادگی میسر نیست.

توسلی یاد آور شد: شانس بهبودی مبتلایان به سل در اغلب موارد در حد انتظار نیست و احتمال شکست درمان نیز زیاد است.

توسلی با اشاره به اینکه موارد سل فعال نیز در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: متاسفانه تعداد موارد آلودگی، ابتلا و مرگ و میر  ناشی از سل به ویژه در بین کودکان بسیار بالا است و تعداد زیادی از افراد جوامع مختلف در معرض خطر آلودگی، ابتلا و مرگ و میر بیماری سل هستند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.