دستورات ویژه رئیس‌جمهور برای نجات دریاچه ارومیه/ اجرای ۲طرح انتقال آب

نامجو خبر داد:

وزیر نیرو با اعلام اینکه رئیس جمهور چند دستور ویژه برای طرح انتقال آب بین حوزه ای به دریاچه ارومیه صادر کرده است، از تکمیل ۲ طرح بزرگ در این بخش تا پایان ۹۱ خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه دولت، مجید نامجو از آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در زمینه مهار ادامه خشکی دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر به یک موضوع ملی تبدیل شده است و همه باید برای برقراری حیات این دریاچه تلاش کنند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه چند موضوع را باید حتما در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم منابع آبی کافی را در دریاچه ارومیه تامین کنیم، اظهار داشت: دریاچه ارومیه به این دلیل به وضعیت فعلی رسیده که خشکسالی در کشور ما اتفاق افتاده است.

نامجو خاطر نشان کرد: اگر موضوع خشکسالی نبود واقعا در این زمینه ما مشکلی نداشتیم و به معضلی برخورد نمی‌کردیم. با این حال ما در دولت وظیفه ای را داریم و رئیس جمهور نیز در این زمینه دستوراتی را داده اند.

وی تاکید کرد: یکی از دستورات این است که با سرعت طرح های انتقال آب بین حوزه ای که می توان به دریاچه ارومیه منتقل کرد را انجام بدهیم و سرعت بگیرد.

وزیر نیرو با اعلام این‌که خوشبختانه مجلس برای این منظور اعتبار خوبی نیز اختصاص داده است، بیان داشت: اطمینان داریم که حداقل ۲ طرح بزرگ انتقال آب را تا پایان سال ۹۱ به اتمام برسانیم.

به گفته نامجو، یک طرح انتقال بین حوزه ای دیگر نیز وجود دارد که مشکل قراردادی و مشکل ارزی داشت که با دستور رئیس جمهور حل شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه دیگری برای استفاده از آب های فرا مرزی برای انتقال به دریاچه ارومیه نیز وجود دارد، تصریح کرد: این طرح برای استفاده مناسب از آب های فرا مرزی جهت رساندن دریاچه ارومیه به یک سطح مطلوب دنبال می شود.

وزیر نیرو از مطالعه طرح انتقال آب از رودخانه های مرزی از طریق مذاکره با کشورهای همسایه نیز سخن گفت و افزود: در این زمینه ها مطالعات و کارشناسی هایی در دست انجام است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.